שלבים בהגשת תביעת נכות לביטוח לאומי

הגשת תביעת נכות לביטוח לאומי זה תהליך לא קל, מלא בדקויות ודברים שקל לפספס.

אם יש דברים שאינכם בטוחים בהם וגם אם נדמה לכם שאתם כבר יודעים, שווה לכם לקרוא ולוודא שכל מה שאתם זקוקים לו בשביל לעשות את זה נכון, נמצא בידכם.

 

מתי אפשר להגיש את התביעה?

ניתן להגיש את התביעה לקבלת קצבת נכות כללית, החל מגיל 18 ועד שנה לאחר גיל הפרישה. כמובן שיש לעשות זאת בצורה מסודרת, לפני הגשת התביעה יש לאסוף את המסמכים הנדרשים עבור השלמת התהליך.

 

אילו מסמכים צריך?

המסמכים שצריך עבור הגשת התביעה הם:

  1. טופס תביעה שצריך למלא.
  2. מסמכים רפואיים אשר מסכמים את המחלה או המצב הרפואי, בנוסף גם מסמכים המתארים את הטיפול והתרופות.
  3. מסמכים המעידים על היקף העבודה או ההכנסות השונות שאתם מקבלים. במידה ואתם שכירים או עצמאיים יש להוסיף את המסמכים הרלוונטיים.

 

כיצד שולחים את המסמכים?

את המסמכים ניתן לשלוח באופן מקוון עלן ידי מילוי הטופס באינטרנט העלאת המסמכים הדרושים. ניתן גם לשלוח הכל דרך הדואר או דרך הפקס, ואפילו ניתן דרך נציג טלפוני אשר יסייע לכם במילוי הטופס ובהגשת המסמכים.

 

שלבי הטיפול בתביעה

פקיד בסניף עובר על התביעה

בשלב הראשון, ישנו פקיד בסניף אשר יעבור היטב על התביעה ויוודא שאכן נמצאים כל המסמכים שצריך, כולל הטופס המלא כנדרש וכמובן המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. בנוסף כשיעבור על הכל, הוא יוודא שאכן המסמכים מראים שהאדם עומד בתנאי הזכאות להגשת התביעה.

 

רופא בודק את התביעה

בשלב השני, המסמכים עוברים לרופא, בכדי שיעבור על כלל החלקים הרפואיים, ויוכל לוודא שאכן קיימת הצהרת מצב רפואי, ושאכן המצב הכללי שמתארים המסמכים הללו, מתאים להגשת תביעת נכות כללית.

 

וועדה רפואית

בשלב השלישי, לאחר שעבר הרופא ונראה היה כי יש כאן עמידה בקריטריונים הדרושים, קובעים ומזמנים אותך להגיע בפני הוועדה ברפואית. הוועדה תעבור היטב על המסמכים והיא עלולה גם כן לבקש ממך לצרף מסמכים חדשים ומותאמים למצב הספציפי המצריך זאת.

 

החלטה

התביעה מגיעה שוב לפקיד התביעות, והוא בודק פעם נוספת את ההכנסות שלך בהתאמה לאחוזי נכות שנקבעו לך בוועדה. הוא בודק כמה הנכות משפיעה על עבודתך, בהסתמכות על המלצת הרופא. לאחר כל הבדיקות, נשלחת אלייך בדואר ההחלטה לגבי תביעתך יחד עם דוח מהוועדה הרפואית.

 

ערעור 

במידה והחלטת הוועדה לא תואמת לצרכים שלכם או נראית לכם לא מוצדקת, ישנה אפשרות לערער על ההחלטה.

 

ייעוץ והכנה

מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט, אם יש לכם צורך ואפילו מומלץ תאפשרו לעצמכם לקבל ייעוץ והכנה לתהליך. ישנם מרכזי מידע ומרכזי ייעוץ, אשר יוכלו ללוות אתכם בתהליך כולו, החל ממילוי הטופס והשגת המסמכים הדרושים ועד להגשת כל המסמכים בצורה מסודרת. אל תהססו לפנות לייעוץ, מדובר באנשים טובים שרוצים לעזור.

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים