מה ההבדל בין סוכרת נעורים לסוכרת רגילה?

קיים הבדל מהותי בין סוכרת נעורים לסוכרת רגילה. במאמר הבא נציג לכם את ההבדלים המשמעותיים כמו גם דרכי טיפול בבעיה, הן באמצעות הזרקת אינסולין והן באמצעות שילוב של צמחי מרפא.

 

מה ההבדל בין סוכרת נעורים לסוכרת רגילה?

סוכרת רגילה (סוכרת מסוג 2) היא סוכרת אשר מופיעה בגיל מבוגרים, והיא נפוצה בקרב סובלים מעודף משקל,להם רמה של סוכר אשר איננה מאוזנת. סוכרת נעורים היא סוכרת אשר מופיעה אצל ילדים ובני נוער, ובשונה מסוכרת רגילה הטיפול בסוכרת נעורים מחייבת שימוש בהזרקה של אינסולין, לצורך איזון הסוכר בדם. אצל מבוגרים אשר חולים בסוכרת רגילה ניתן להסתפק בתזונה מאוזנת ומפוקחת, כמו גם באמצעות שימוש בצמחי מרפא אשר נמצאו כיעילים לצורך איזון רמות הסוכר.  בסוכרת נעורים יש צורך בבדיקה יום יומית של רמות הסוכר בדם באמצעות הזרקה פשוטה של מחט לאצבע, ולכן על החולים מוטלת החובה לשאת עמם אינסולין זמין לצורך הזרקה ואיזון, במידה ורמות הסוכר אשר נמצאו הן גבוהות. משום כך, ישנה חשיבות לאבחון מדויק של סוג הסוכרת ובהתאם לכך סוג הטיפול.

ציוד רפואי

מדוע חשוב לטפל בסוכרת נעורים וסוכרת רגילה באופן מהיר ואפקטיבי ככל האפשר?

ככל שסוכרת נעורים איננה מטופלת, היא עשויה להתפתח לבעיות רפואיות חמורות הכוללות בין היתר פגיעה בכלי הדם, פגיעה בראייה, פגיעה בכליות, וכן פגיעה בתחושה העצבית. זאת ועוד, סוכרתיים החולים בסוכרת נעורים ואינם מטפלים במחלה הופכים למועמדים לכריתה של איברים כתוצאה מסיבוכים של המחלה, ולכן טיפול באמצעות אינסולין, תזונה מאוזנת, פעילות גופנית וכן קבלת טיפולים אלטרנטיביים תאפשר לטפל בסוכרת ולקיים אורח חיים בריא, למשך שנים רבות.

 

כיצד מטפלים בסוכרת נעורים וסוכרת רגילה?

כאמור, ישנם הבדלים מהותיים בין סוכרת רגילה לבין סוכרת נעורים, בעיקר בנושא הטיפולי. את הסוכרת מאבחנים ע"י בדיקת דם, בדיקת שתן, וכן בדיקת רמת ההמוגלובין. שורת הבדיקות הללו  יכולות להתבצע הן באמצעות קופת החולים או באופן פרטי, ולכן יש לקבל הפנייה מרופא. בדומה לפנייה לצורך אבחון פסיכודידקטי, כך האבחון של מחלת הסוכרת הוא חיוני, לצורך קבלת טיפול ואימוץ אורח חיים בריא, במידה ומדובר בסוכרת רגילה, ובייחוד כאשר מדובר בסוכרת נעורים. הפחתה במשקל הגוף כמו גם קיום אורח חיים בריא הכולל אבחון וכן יצירת קשר עם מטפל אשר מתמחה בטיפול באמצעות צמחי מרפא סוכרת יכול להוביל לשיפור ממשי בהימצאות רמות סוכר גבוהות בדם. צמחי המרפא הטובים ביותר לצורך טיפול בסוכרת הינם קינמון, מלון מר, ג'מנמה, עלי זית וחילבה. כלל צמחי המרפא הללו נמצאו כיעילים לצורך שיפור תפקוד המערכת החיסונית וכן איזון רמת הסוכר בדם. עם זאת, מדובר בטיפול אישי אשר מותאם באופן ספציפי לרקע הרפואי של המטופל, ולכן יצירת קשר עם מטפל מקצועי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים