רשלנות של עורך דין – מתי זה באמת קריטי כלפי הלקוח

עורכי דין באים להיות המתווכים שלכם מול החוק, להגן עליכם ולעזור לכם אם נקלעתם לבעיה משפטית.

האכזבה הגדולה כשמגלים שלא כל ורכי הדין עושים את עבודתם נאמנה מובילה היום להרבה מקרים של עורכי דין הנתבעים ע"י הלקוחות שלהם כי נהגו ברשלנות מקצועית.

 

מהי רשלנות משפטית?

על עורכי הדין מוטלת החובה "להעניק שירותים מקצועיים בזהירות ובמיומנות סבירה". עורך דין שלא ינהג במידת הזהירות הנחשבת סבירה עלול להימצא אחראי לרשלנות ועלול לאבד את תעודת העיסוק שלו. אם יש לכם חשש לגבי האופן שבו טיפל בעל מקצוע משפטי בתיק שלכם, יש לכם את הזכות לדבר איתו ישירות על כך. אך בנוסף, יש לכם גם את הזכות לדווח על טיפול לא נכון בסוגיה משפטית – בעצם לתבוע אותו. ישנם מקרים בהם רשלנות מצד עורך הדין הובילה לנזקי ממון של ממש אם לא לדברים חמורים יותר. בכל המקרים הללו יש לכם אפשרות לתבוע את עורך הדין ולדרוש את הפיצויים המתאימים.

 

מדוע התופעה

הטענה הכללית הינה שיש היום המון עורכי דין, וההיצע רק עולה וגואה ויחד עמו מספר התיקים. בשל התחרות הענפה שיש בתחום עורכי דין לוקחים על עצמם הרבה תיקים במקביל כדי לא להפסיד ובכך נוצר לחץ ומצב שאין להם אפשרות לתת לכל תיק את תשומת הלב לה הוא ראוי. בנוסף, הרבה לוקחים תיקים שהם לאו דווקא מתמקצעים בהם לדוגמא תחומים שלא נגעו בהם טרם, כך שאתם חושבים שלקחתם עורך דין מבין עניין ובעצם הוא מגשש בחומר ואתם נושאים לבסוף בתוצאות. הרבה יכול להאמר על התופעה אבל אנחנו רוצים לעזור לכם להימנע מליפול בזה וגם לזהות מתי מדובר על רשלנות.

 

מה נחשב לרשלנות

אי הגשמת תקוותיו או ציפיותיו של הלקוח אינו נחשב כשלעצמו רשלנות משפטית. עם זאת, על עורכי הדין מוטלת חובת זהירות ואחריות בה חייב לנהוג לאורך הטיפול בתיק הלקוח. ישנן דוגמאות רבות לרשלנות או התנהגות לא מספקת שאנשי מקצוע משפטיים יכולים לעמוד בגינם לדין. לדוגמא, מתן ייעוץ משפטי לקוי או שגוי. ניסוח לקוי של הסכמי ממון, עיכובים בלתי קבילים או החמצה של תקופות הגבלת הזמן במקרה שלכם, תביעות לנמענים לא נכונים, תת יישוב תביעה, גביית סכום לא סביר על העבודה או הונאה וחוסר יושר.

 

איך תובעים עו"ד?

לא פשוט לתבוע עורך דין, בסוף מדובר במישהו שמגיע מהתחום ויודע את הטריקים של העסק. זאת ועוד שהרבה מעורכי הדין מוגנים על ידי ביטוח המגן עליהם מתביעות כאלה בדיוק. אם כך, איך בכל זאת אפשר לתבוע עורך דין שעשה עמכם עוול, פונים לעורך דין אחר המתמקצע בתחום עו"ד יואב רונקין. רק מישהו מקצועי עם הידע והכלים הנכונים יכול לעזור לכם, אחרת תמצאו את עצמכם שוב בהפסד.

איש משפט

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים