לפרוש בביטחון: מדריך שלב אחר שלב לתכנון פרישה מוצלח

לפרוש מהעבודה זה מהלך משמעותי בחיים שמחייב תכנון יסודי מבחינה פיננסית על מנת שרמת החיים לא תיפגע. קבלו מדריך שלב אחר שלב שיסייע לכם לתכנן את הפרישה המיוחלת.

 

1 – פגישה עם יועץ פנסיוני

השלב הראשון של מדריך תכנון פרישה הוא פגישה עם היועץ הפנסיוני. בפגישה היועץ יסייע לכם להשלים עם ההחלטה הגורלית לפרוש ויציג את היתרונות הפיננסים של המהלך. קצבאות הפנסיה הן שונות ולא כל הפורשים מקבלים את אותם התנאים. לכן, חשוב לקבל ייעוץ המותאם לחיסכון הפנסיה כמו עובדי הוראה או עובדי מדינה.

1 – פגישה עם יועץ פנסיוני

2 – ארגון הניירת הרלוונטית

בשלב הבא תצטרכו לקבץ את כל הניירת הרלוונטית לפרישה כמו פירוט החיסכון הפנסיוני, טפסי 106, דוחות ביטוחים פרטיים, דוחות מהביטוח הלאומי, תלושי משכורת, דוחות קרנות השתלמות, קופות גמל וכל דבר אחר שיכול לסייע לבנות תיק השקעות שישמש אתכם לאחר הפרישה.

 

3 – סדר בתיק הביטוחים ובחסכונות הפנסיה

בשלב זה היועץ הפיננסי יעשה לכם סדר בכל הביטוחים שצברתם בחיים מעבודות שונות על מנת שלא תשלמו עמלות כפולות. ייתכן שאתם גם משלמים על ביטוחים מיותרים או כפולים שניתן לוותר עליהם. מלבד סדר בתיק הביטוחים, גם החיסכון הפנסיוני צריך להיות מסודר. היועץ הפיננסי יעניק לכם המלצות שישפרו חיסכון זה, בין אם מדובר על מעבר בין מסלולי השקעה ובין אם להעביר את הכספים לקופה אחרת שתציע לכם יותר רווחים והפחתה בדמי הניהול.

 

4 – מיסוי כחלק מתכנון פרישה

בשלב זה היועץ הפיננסי יסייע לכם למלא טפסים הקשורים למס הכנסה ולביטוח הלאומי וייעוץ לגבי השימוש בטופס 161א. זהו טופס המפרט את כל הזכויות והקצבאות שצברתם המעסיק שולח אותו אליכם בבוא הזמן על מנת שתשלמו פחות מיסים בפנסיה אם תתכננו לעבוד לאחר הפרישה כדי להשלים הכנסה או כדי לקבל פטור מלא.

מעבר לסיוע במילוי טפסים לצורך ביטוח לאומי ומיסוי, תקבלו עזרה בבניית תיק הון שיכלול פיצויי פרישה, מענקי פרישה, חסכונות גמל, חסכונות קרנות השתלמות וקצבה כשהמטרה לנהל תיק אחד עם פחות עמלות. באותה מידה, ייתכן ותקבלו החלטה לפזר סיכונים ולהשקיע במקורות שונים כמו ניירות ערך או מניות, הליך שמחייב ייעוץ פיננסי.

4 – מיסוי כחלק מתכנון פרישה

5 – מפגש סיכום עם היועץ הפנסיוני

לאחר שהגעתם להחלטה הגורלית והבנתם כמה כסף תקבלו מדי חודש לאחר הפרישה והאם תוכלו גם לחסוך בצד, זה הזמן לסכם את תהליך הפרישה בצורה מסודרת. בנוסף, סיכום של כל הביטוחים, הטפסים שיש למלא לכל הגופים, שיטת המיסוי בפנסיה ועוד.

לסיכום, היועץ הפנסיוני יעשה לכם סדר בכל הבירוקרטיה, ידריך אתכם כיצד לפרוש בצורה נבונה מבלי לפגוע ברמת החיים לה הורגלתם ואפילו לחסוך בצד גם אם לא תעבדו לאחר הפרישה. כך תוכלו בבוא הזמן לפרוש בנחת מבלי לדאוג ולהתחיל לחיות כפי שרציתם.

לפרוש בביטחון מדריך שלב אחר שלב לתכנון פרישה מוצלח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים