עורך דין תאונות דרכים – הוא לא עורך דין תעבורה

לרוב, קיימת נטייה לחשוב כי עורך דין המתעסק בתביעות בגין תאונות דרכים, בהכרח מתעסק גם בדיני תעבורה.

אולם, בפועל, לא תמיד אלה הם הדברים וניתן לעמוד על הבדלים בין שני התחומים.

 

ההבדלים בתחומי העיסוק

ניתן להצביע על כמה הבדלים בין עורך דין תעבורה ובין עורך דין תאונות דרכים, אשר מתבטאים בתחומי העיסוק שלהם:

מתוקף תפקידו של עורך דין לענייני תעבורה, אמור הוא להיות בקיא בדיני תעבורה וכמו גם בתקנות ופסיקות הנוגעות להם. עורך דין לענייני תעבורה למעשה עוסק בעבירות הקשורות לתעבורה ובמסגרת שירותיו הוא מייצג נהגים שיש לגביהם כתבי אישום בנוגע לביצוע עבירת תנועה, שרישיון הנהיגה שלהם נפסל או עומד בפני פסילה וכד'.

במצבים מסוימים, עורך דין תעבורה גם מייצג נהגים שנקלעו לעבירות תנועה חמורות יותר, כגון: נהיגה תחת שכרות.

עורך דין שמתעסק בתביעות הנוגעות לתאונות דרכים, מחויב להיות בקיא בכל הקשור לחוקים הקשורים לתחום תאונות הדרכים, ובכלל זה בדיני נזקי גוף ונפש המתרחשים לרוב כתוצאה מתאונות דרכים.

 

חוקי התעבורה מול חוקי הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

ככלל, בעוד שעורך דין תעבורה מתנהל בעיקר עפ"י תקנות וחוקים הנוגעים להתנהלות תקינה של נהגים בדרכים, עורך דין תאונות דרכים מתנהל בעיקר עפ"י חוק מדיני, אשר לפיהו כל אדם שנפגע בתאונת דרכים מסוימת, זכאי לקבלת פיצויים בשל נזקי הגוף (או נזקי הנפש) שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה וזאת בלי קשר אם הינו אחראי לגרימת התאונה או לא. מהסיבה הזו, על כך אדם חלה חובה לבטח את רכבו – בביטוח חובה, בכדי שיוכל הוא לתבוע את חברת הביטוח (המבטחת) באם תתרחש תאונת דרכים.

 

ייצוג מקצועי בתביעות תאונות דרכים

חומרתן של תאונות דרכים עשויה להתשנות, כך שיש תאונות דרכים אשר מוגדרות קקלות יחסית, בעוד אחרות מוגדרות כקשות. בבחינת הטיפול המשפטי הנוגע לתאונה, בד"כ כל סוגי התאונות, הן קלות והן חמורות מחייבות ייצוג מקצועי של עורך דין בתחום, אשר מטרתו לייצג את המעורבים בתאונת הדרכים, בין אם מדובר באדם שנפגע בתאונה ומעוניים להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין הנזקים ובין אם מדובר באדם שגרם לתאונה ועשוי הוא להימצא כאשם ולקבל עונש חמור בשל כך. בהיעדר ייצוג מקצועי עבור האשם בתאונת דרכים, התוצאות לגביו, בגין הכרעת הדין ומתן העונש עשויות להיות חמורות ולעיתים אף הררות גורל.

בעמוד https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים תוכלו לקבל מידע נרחב לגבי טיפול עבירות תעבורה ובתביעות תאונות דרכים ובנוסף גם לקבל ייעוץ בנוגע לייצוג עורך דין המומחה בתחומים הללו.

 

שילוב בין התחומים

על אף שקיים הבדל בין ייצוג משפטי הנוגע לחוקי התעבורה ובין ייצוג משפטי לשם תביעת תאונת דרכים, ייתכנו מצבים בהם עורכי דין משלבים בין התחומים. במצב כזה, מצד אחד, עורך הדין העוסק בחוקי התעבורה ומייצג את האדם שהואשם בביצוע עבירת תנועה, שכתוצאה ממנה ייתכן ופגע באדם אחר ומצד שני, הוא מייצג אדם שנפגע בתאונת דרכים ולפיכך מעוניין הוא לתבוע את חברת הביטוח לשם קבלת פיצויים.

 

איש קורא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים