דעו את זכויותיכם! מה צריך לדעת לקראת הפרישה לפנסיה?

יציאה לפנסיה הינה אירוע מכונן בחיינו שאנו מחכים לו תקופה ארוכה. מדובר בתקופה חדשה ולא ידועה שצפויה להביא עמה מטלות שונות שעלינו ליישם, כדי שנוכל ליהנות מתנאים טובים. מדריך זה יציג בפניכם את כל המידע הרלוונטי, כדי שתוכלו לדעת מהן הזכויות שלכם? איך תוכלו לקבל אותן? ואיפה תוכלו לקבל פרטים עדכניים נוספים?

 

נעים להכיר – זכויות הפרישה

חשוב שתכירו תחילה את זכויות הפרישה שנחשבות להיבט קריטי בחייו של כל פנסיונר. אלה יקנו לכם ביטחון פיננסי ושקט נפשי מעתה ואילך. זכויות אלה כוללות בין היתר גישה לחשבונות החיסכון שלכם לפנסיה, תוכניות חיסכון, כיסויים רפואיים, הטבות שונות בביטוח לאומי ועוד. כאשר המטרה הבסיסית היא לאפשר לכם לשמור על רמת חיים זהה או גבוהה יותר מזו שהייתה לכם קודם.

נעים להכיר - זכויות הפרישה

 

יש לכם זכאות לקבלת תגמול עבור ימי מחלה שלא נוצלו

סביר להניח ששמעתם לא פעם על האפשרות לממש את ימי המחלה שלכם. אם כך, כדאי שתדעו שמדובר בהטבה שמאפשרת לכם להמיר את ימי חופשת המחלה שלא נוצלו ונצברו לכם לאורך תקופת ההעסקה. שימו לב, פדיון ימי מחלה ביציאה לפנסיה מצריך עיון קפדני במדיניות ובנהלי החברה שבה עבדתם עד כה.

שכן, כל חברה מתנהלת אחרת. יש חברות לצורך הדוגמא שצפויות להציע לכם תשלום מזומן, בעוד אחרות עשויות להמיר את הסכום הכולל להפרשות נוספות שיועברו לחשבונות הפרישה. מוטלת עליכם האחריות בבירור אודות קבלת התשלומים הללו, כדי שתוכלו להבטיח את רווחתכם הכלכלית לאורך זמן.

 

אלה מקורות ההכנסה העתידיים שלכם

פרישה לפנסיה מובילה לא פעם לחשש שנוגע למקורות ההכנסה השונים. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהציג את ההכנסה השוטפת שבאה לידי ביטוי בקרב פנסיונרים. זו מורכבת בדרך כלל מ – 2 המרכיבים הבאים:

  1. קצבת זקנה שמשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי
  2. פנסיה חודשית שנצברה לאורך השנים, בעקבות עבודתכם כעצמאיים או שכירים

 

תכירו בסכום קצבת הזקנה

אתם סקרנים לדעת מהו סכום הקצבה הבסיסית שצפויה להימסר לידיכם? אם כך, כדאי שתדעו שהסכום ההתחלתי הוא 1,736 ₪ שמגיע לפנסיונרים שטרם מלאו להם 80. מי שגילם עולה על 80, צפויים לקבל כ – 1,834 ₪. פורשים שיש להם שנות וותק בביטוח לאומי, צפויים לקבל קצבה בשיעור גבוה יותר (שמגיע עד ל – 50%). נדגיש שהמידע שהוצג לעיל מעודכן לרגע כתיבת מילים אלה. תוכלו לגלוש לפורומים ופורטלים שעוסקים בתחום הפנסיה, מכיוון שאלה מרכזים את המידע העדכני.

 

השורה התחתונה

יציאה לגמלאות מצריכה היכרות עם טפסים, נתונים והליכים בירוקרטיים שונים. בשלב זה אתם מכירים במידע החשוב ביותר, כך שנותר לכם רק להשלים את החסר, תוך גלישה לפורטלים ופורומים שעוסקים בתחום. שכן, שם תוכלו למצוא את המידע העדכני שיאפשר להתנהל נכון לקראת ובמהלך ימי הפנסיה.

תכירו בסכום קצבת הזקנה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים