איך לתחזק בריכות שחיה פרטיות?

יש לך את משקפי השחייה שלך, את בגד הים, וכמובן, בריכת שחייה נהדרת וגדולה.

אתה מוכן ליהנות משחייה בבית לעוד שנים ארוכות, נכון? התשובה תלויה בגישה שלך לתחזוקת הבריכה.

בדיוק כמו מכונית או מחשב, בריכת השחייה שלכם זקוקה לתחזוקה שוטפת.

לכן כדאי לפתח הבנה בסיסית של יסודות תחזוקת הבריכה.

כשתדע כיצד הבריכה שלך עובדת, הדרכים הטובות ביותר לטפל בה וכיצד לתכנן אותה, אתה תהיה מוכן לפתור כמעט כל בעיה פוטנציאלית שתצוף בדרכך.

 

תחזוקת בריכה טובה מתחילה בלהכיר את הבריכה שלך

לפני שתוכל ליהנות מהבריכה שלך או לטפל בה כראוי, ייתכן שתצטרך לעבור ריענון לגבי כל חלקי הבריכה שלך. אינך צריך לעבור קורס או לעשות דוקטורט באוניברסיטה, אלא רק להכיר את החלקים הבסיסיים בבריכה ותפקידיהם. זה יסייע לך לשמור על כך שהכל עובד בצורה חלקה – ויקל על פתרון הבעיות העתידיות בעת התרחשותן.

יש להבין כיצד עובדת הבריכה, ואת הקשר בין החלקים השונים:

  1. מי הבריכה
  2. פנים הבריכה
  3. מערכת סינון מים
  4. תעלות הניקוז

 

לאחר שהכרתם את החלקים, אפשר לעבור לשלב הבא. הבסיס לטיפול יעיל בבריכה בנוי על שלושה מושגים פשוטים אך חשובים: זרימת מים, ניקיון וכימיה.

 

זרימת מים

גם אם לא טיילת יותר מדי בטבע בתור ילד, אתה בטח יודע שמים שעומדים דוממים הם מעופשים ולא טובים לרחצה. בבריכה שלך, כמו בחיק הטבע, מים שזזים הם נקיים, צלולים ובטוחים יותר. זרימת מים נכונה בבריכה היא המפתח לשחייה בריאה ובטוחה.

בבריכה עם זרימת מים טובה יש לעיתים רחוקות בעיות כמו מים שאינם צלולים או הידבקות אצות לדפנות הבריכה. שמור על מערכת הסינון שלך פעילה מדי יום כדי למקסם את זרימת המים.

 

ניקיון

אם יש לבריכה זרימת מים נכונה, ניקיון הבריכה הוא כבר הרבה יותר קל. גם הטבע וגם האנשים שמשתמשים בבריכה שלך מכניסים כל מיני דברים לבריכה שלך, החל מעלים, עובש או צפרדע ועד לשאריות שמפו, בשמים ומוצרי שיער. הוסף את הסיכונים לזיהום חיידקי, וניקוי הבריכה הופך להיות חלק חיוני בהחלט בשחייה בטוחה.

 

כימיה

כימיה בבריכה אולי נשמעת מאיימת ומסובכת, אבל אתה לא צריך לדאוג. זה אמנם חלק חיוני בתחזוקת הבריכה ובטיפול במים שלה, אבל הכימיה הבסיסית בבריכה היא פשוטה להפליא. הכלי החשוב ביותר הוא ערכת בדיקות המים. לא היית מתבל את התבשיל שלך בלי לטעום אותו, אז לפני שתגיעו לכימיקלים, ערכו בדיקות מי בריכה. ההבנה מה יש במים שלך, ומה לא, היא הצעד הראשון לאיזון.

ברגע שתדע את רמת ה- pH, מליחות ורמת החיטוי של המים, תוכל להתחיל להוסיף כימיקלים כדי לשנות את מאזן המים.

בריכות שחיה פרטיות אכן דורשות תחזוקה, אך אין ספק שהן שוות את זה!

 

בריכה אולימפית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים