מה תפקידו של אנליסט נתונים?

בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, בתעשיית ההייטק יש מגוון רחב של תפקידים. העובדה שאדם עובד בתעשייה הזו לא אומרת שהוא עושה בדיוק את מה שאחרים בתעשייה עושים. אחד התפקידים המורכבים ביותר בתעשייה הוא אנליסט נתונים, תפקיד שהביקוש אליו רק עולה עם השנים. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שצריך לדעת על התפקיד של אנליסט נתונים.

 

אנליסט נתונים

אנליסט נתונים הוא אדם שמופקד על היכולת להוציא מידע רלוונטי מתוך מאגר נתונים גדול. לאור העובדה שכל תעבורת המידע נעשית דרך רשתות מחשבים, בכל ארגון נאספות כמויות אדירות של מידע. המידע הזה יכול להיות רלוונטי מאוד לארגון, אולם קשה לנפות מתוכו את החלקים הרלוונטיים. קורס אנליסט נתונים בנאיה קולג' אמור לתת לכם את הכלים להצליח במשימה הזו.

קורס אנליסט נתונים

מה לומדים בקורס

מדע הנתונים הוא תחום מדעי נרחב מאוד ולמעשה ניתן לראות בו ענף מרכזי של מדעי המחשב. היכולת להתמודד בהצלחה עם כמויות גדולות של מידע מאפשרת לנו לייעל הרבה מאוד תהליכים. המטרה של הקורס היא להפוך את המשתתפים בו למדעני נתונים, כאלו שמבינים איך לגשת למאגר גדול של נתונים ולהוציא ממנו בצורה יעילה את המבוקש.

 

אלגוריתמיקה

אי אפשר לדבר על מדע הנתונים בלי להזכיר את ענף האלגוריתמיקה. לאור העובדה שמאגרי הנתונים שאיתם אנליסט נתונים ממוצע צריך להתמודד הם עצומים, יש צורך לעשות שימוש נרחב באלגוריתמים של מיון וחיפוש. האלגוריתמים הללו צריכים להיות יעילים מאוד על מנת שהם יוכלו להפיק את המידע הרלוונטי בזמן סביר.

זו בדיוק הסיבה שחלק ניכר מהקורס מוקדש להבנה של אותם אלגוריתמים על מנת שמי שלקח חלק בקורס יוכל בבוא הזמן גם לפתח אלגוריתמים כאלו בכוחות עצמו, בהתאם לדרישות של המקום שבו הוא ישמש בתור אנליסט נתונים.

קורס אנליסט נתונים

שפות תכנות

הכלי שבו מדעני נתונים משתמשים הוא כמובן תכנות. כל הפעולות מתבצעות במחשב, ולצורך זה הם חייבים להיות חמושים בידע הרלוונטי. התכנות הוא ענף שונה מאשר מדע הנתונים, אולם כל אנליסט נתונים חייב לדעת כיצד לדבר את השפה שבה המתכנתים מדברים. זה מה שיאפשר לו לעבוד בפועל ולהוציא מתחת ידיו תוצרים רלוונטיים.

 

לא לפספס אף פרט חשוב

אחד האתגרים הכי גדולים בעבודה עם מאגר נתונים גדול הוא לא לפספס אף פרט חשוב. במהלך הקורס נבין לא רק כיצד להוציא מידע רלוונטי מתוך בסיס נתונים גדול אלא גם כיצד לוודא שעברנו על כל החומר ולא דילגנו על שום פרט רלוונטי.

 

לסיכום

התפקיד של אנליסט נתונים הוא אחד התפקידים הכי חשובים בכל ארגון. האנליסט צריך לעזור לארגון לנפות את המידע הרלוונטי מתוך בסיס נתונים גדול. התפקיד נחשב לאחד התפקידים הכי מבוקשים בעולם ההייטק. במהלך הקורס של אנליסט נתונים תלמדו שפות תכנות שונות ותכירו אלגוריתמים מרכזיים בתחום החיפוש והמיון.

קורס אנליסט נתונים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים