ההבדלים העיקריים בין עורך דין תאונות דרכים לתעבורה

הפרמטרים לבחירת עו"ד שייצגת אתכם כנאשמים בתאונת דרכים עשויים להיות שונים לחלוטין מהפרמטרים שינחו אתכם בבחירת עורך דין תעבורה אחר.

ועם זאת, ישנם עורכי דין בקיאים ומיומנים מאוד בשני המישורים וכך תדעו למי לפנות ואצל מי לקבל ייצוג הולם.

 

עורך דין תאונות או תעבורה בלבד?

אם הואשמתם בעבירת תעבורה כלשהי והגעתם לכאן, סימן שאתם כבר מבינים שאת העבירה הנוכחית לא תנהלו לבד מול בית המשפט ושכעת חשוב שתגייסו לעזרתכם עו"ד מיומן, מומחה ובקיא בדיני התעבורה ויש לו הצלחות קודמות רבות בתחום.

 

ההבדל בין תאונה לעבירת תנועה

הליכים פליליים שמנוהלים כנגד אדם שביצע תאונה אינם דומים לאלו שמנוהלים כנגד אדם שביצע עבירת ברירת משפט או עבירה אחרת שבגינה זימון לדין (נהיגה בשכרות או מהירות גבוה ביותר למשל):

רישיונו של נאשם בתאונה יישלל בפסילה מנהלית למשך 60 ימים (או 90 כאשר התאונה קטלנית) בעוד שיתר העבירות לא יחייבו בפסילה מנהלית או יעמדו על פסילה של 30 ימים, הליכי המשפט בתאונות דרכים ארוכים יותר וכוללים עדים, מעורבים ולעתים גם חוו"ד של מהנדס תנועה וסיור באזור התאונה.

מעל לכל, ישנו עניין העונש שעשוי להגיע בתאונות דרכים עם נפגעים לכמה שנות פסילה ובמקרים חמורים מאוד גם מאסר.

מסיבות אלו ועוד מספר סיבות אפשריות, ייתכן ותעדיפו לבחור בעו"ד המתמחה באחד מהם על סמך מאפיינים שמבדלים אותו מעורכי דין אחרים לתעבורה.

 

הבדלים אפשריים בקרב המייצג

שימוש במומחים 

ישנן תאונות דרכים שבהן על מנת להוכיח את טענות ההגנה, יהיה צורך לזמן עד מומחה שיספק מטעמו חוות דעת לגבי מצב הכביש, זוויות הפגיעה, חישובים שנוגעים לתאוצה ובלימה, מערך הרמזורים, מעקה הבטיחות בכביש ועוד. עו"ד שעובד מול מומחה שכזה מהווה יתרון משפטי ברור בתיקי תאונות דרכים על פני עורכי דין אחרים.

 

איתור ליקויים בתיק המשטרתי 

דוחות ברירת משפט או דוחות הכוללים זימון לקצין שימוע וזימון לבית משפט שאינם תאונות דרכים, מלאים בפרטים שאותם השוטר מחויב להזין על פי כללים מסוימים. כאשר הדוח חסר או לקוי, הדבר מאפשר לעורך הדין לבסס טיעוני הגנה שיסייעו לו להגיע להסדר מקל בתיק. עו"ד שמתמחה באיתור ליקויים שכאלו, יטיב מאוד עם נאשמים בעבירות תנועה.

 

בקיאות במישור הפלילי 

דיני התעבורה נכללים בסדר הדין הפלילי ומכאן שהם עוברים את אותו ההליך בעבירות מורכבות הכוללות הפקרה, תאונות פגע וברח וכמובן תאונות דרכים שבהן נגרמו חבלות חמורות וחבלות של ממש או תאונות דרכים קטלניות שבהן יש הרוגים. הדבר יועיל כמובן לאדם שמבצע עבירה דומה, משום שעורך דינו מצוי לעומק בדין הפלילי כולו ורכש ניסיון רב.

 

טיפול בהליכי מעצר וחקירות שוטרים 

לרוב, עורכי דין לתעבורה שזה עתה התחילו בדרכם המקצועית, לא רכשו ניסיון מספק לגבי הכנת נאשמים לחקירה במשטרה או היכולת לנמק בדרך משכנעת מדוע יש לשחרר עצור מסוים למעצר בית, או להימנע מערבות גבוהה.

אם עבירת התנועה כללה עבירה חמורה כמו תאונת דרכים בזמן נהיגה בשכרות, התפרעות בעקבות מעצר לאחר ביצוע עבירה, שימוש בנשק חם ברכב ועוד, חשוב שתבחרו עורך דין תעבורה שילווה אתכם כראוי וייצג אתכם ללא פשרות.

 

משקל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים