האם עדיף לבנות אתר עם קוד פתוח או אתר עם קוד סגור

הרבה מאוד אנשים שמתעניינים לבנות אתר, עלולים ללכת לאיבוד כבר בשלבי ההתחלה והבירור הראשוני, מכיוון שההמלצות שתמצאו על שירותי בניית אתרים מגיעות בשיטות שונות. עכשיו נשאר להבין ולהחליט עם איזו מערכת ניהול הכי כדאי להם להקים אתר, קוד פתוח או קוד סגור. אך לפני שתוכלו לעשות החלטה, חשוב להבין מה כל אחת מהאפשרויות האלו אומרת, מתוך הידע וההבנה, תראו בעצמכם שכבר תוכלו לדעת, מה הכי עדיף עבור הצרכים שלכם.

 

בניית אתרים

אם אתם מעוניינים להיכנס לסיפור של הקמת חנות אינטרנטית, יש הרבה דברים שתצטרכו להחליט בדרך. תוכלו גם כמובן להיעזר בחברות כמו AGHAI ואחרות, ולקבל סיוע לאורך כל הדרך והשלבים השונים. חשוב להבין שהתחיל מצריך אתכם להבין את הבחירות שלכם לעומק, בכדי שתוכלו לעשות את הכל בצורה המיטבית עבור האתר שלכם.

 

קוד פתוח

בכל אתר אינטרנט שתרצו לבנות, תצטרכו עבודת פיתוח אשר תתבצע על ידי אנשי מקצוע בתחום. קוד פתוח, זהו קוד תכנות אשר נבנה בדרך כלל דרך גופים גדולים המאפשרים לכל מי שיש לו ידע תכנותי, לבצע בו שינויים למטרות פיתוח שונות, פתרונות לבאגים, בנייה של תוספים חדשים וכדומה. בנוסף לגישה לקוד שזה מאפשר והעריכה החופשית למדי, המפתחים גם יכולים להפיץ את השינויים שעשו ולאפשר לאחרים להשתמש בהם.

 

יתרונות וחסרונות לקוד פתוח

היתרונות של קוד פתוח מתחילים מהדבר הבסיסי ביותר, המגוון אפשרויות העיצוביות אשר ניתנות באופן חינמי דרך כלל במערכות הניהול בקוד פתוח. בנוסף, מתקיימים עדכונים תכופים כחלק מהשינויים של האלגוריתם בקידום אורגני. לעומת זאת, חשוב לדעת שמבחינת אבטחת המידע, זאת בחירה פחות טובה, או לפחות יותר מסוכנת, מכיוון שמדובר בפלטפורמות פופולאריות למדי שעלולות למשוך האקרים למיניהם ולשים אתכם בסיכון.

 

קוד סגור

קוד סוגר זה בעצם די ההפך מקוד פתוח בו יש גישה חופשית, קוד סגור לרוב נבנה על ידי חברות אשר מפתחות קוד אישי לבניית אתרי אינטרנט, והן מוכרות אותו ללקוחות שלהם מבלי שתהיה האפשרות לגשת לקבצי המקור של הקוד. חלק מהקודים הללו אף מוצפנים בכדי להגביל את בעל האתר אשר רכש מהם את השירות המדובר.

 

יתרונות וחסרונות לקוד סגור

אחת הבעיות הגדולות בקוד סגור, זה שכל תוספת או שינוי שתרצו לעשות, יובילו לכך שתצטרכו לשלם על כך תוספות בכל פעם. אך עדיים חשוד לדעת שקוד סגור וקוד פתוח כן זהים בהיבט התכנות, ובעיקר מדובר בעניין של צורך ונוחות בסופו של דבר. שימו לב שמבחינת אבטחה, קוד סגור עשוי לאפשר לכם מידה גבוהה יותר, אך כמובן הכל תלוי בפלטפורמה והשירותים הניתנים לכם.

 

לסיכום

בוני אתרים בקוד פתוח או סגור, באופן טבעי ירצו לשכנע אתכם להשתמש במה שהם עצמם במתעסקים בו. לכן, כשאתם פונים למפתח אשר עוסק בבניית קוד באופן מסוים, סביר להניח שההצעות והפידבק שתקבלו ממנו, לא יוכלו לבוא באמת לעזר בבחירה שלפניכם. בכדי שתוכלו לבחור, שווה לכם לעבור היטב על היתרונות והחסרונות, ולראות מה מהדברים בולט יותר כמשהו חיובי ונכון עבור הצרכים האישיים לאתר שאתם מעוניינים לבנות.

חנות מקוונת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים