האם ניתן לקבל הטבות מביטוח לאומי עקב פיברומיאלגיה

בשנים האחרונות ישנה עלייה מבורכת במודעות שנוגעת למחלת פיברומיאלגיה. הדבר גרם לנו להבין כי יש צורך להעלות מדריך מעמיק בתחום שיאפשר לאנשים שונים לא רק להכיר את המחלה, אלא גם לדעת אם יש זכאות לקבלת הטבות שונות בביטוח לאומי. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו לבדנו. היה לנו חשוב לפנות אל אנשים שיודעים דבר או שניים בתחום. מדובר בחולי פיברומיאלגיה שהגישו בשנים האחרונות בקשה לקבלת הטבות במוסד לביטוח הלאומי. ראוי שנציין בפניכם כי הגענו אל הגורמים הללו לאחר שפרסמנו הודעה ברשת חברתית מוכרת וציינו בה כי אנו מחפשים אחר חולי פיברומיאלגיה שיודעים לתת לנו פרטים על הטבות מהמוסד לביטוח לאומי.

להפתעתנו, פנו אלינו מעל ל- 50 חולי פיברומיאלגיה ששמחו לסייע לנו בכתיבת המדריך. בסופו של דבר בחרנו ב – 3 מהם שליוו אותנו בכתיבה. זו ההזדמנות להודות להם על הסיוע הצמוד.

 

מהי פיברומיאלגיה?

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע להטבות שאולי מגיעות לחולי פיברומיאלגיה ביטוח לאומי, ראוי שנגדיר בפניכם בקצרה מהי בכלל המחלה. מדובר בעצם בתסמונת שנקראת גם דאבת השרירים. היא מתאפיינת בכאבים שעשויים לבוא לידי ביטוי במקומות הבאים ברחבי הגוף:

  • מערכת השרירים
  • השלד
  • המפרקים

עשויים להופיע מידי פעם גם תסמינים נוספים כמו הפרעות בשינה, כאבי ראש חזקים, עייפות, קושי בריכוז והרשימה עוד ארוכה. כך שניתן לראות כי מדובר במחלה לא קלה שראוי לקבל עליה הטבות מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

האם ניתן לקבל הטבות מהביטוח הלאומי עקב פיברומיאלגיה?

בהחלט. ניתן לקבל הטבות מהמוסד לביטוח הלאומי במידה והגעתם אל וועדה רפואית שקבעה שיש לכם אחוזי נכות שמגיעים למינימום 20% לצמיתות. חולי פיברומיאלגיה שיש להם 20% נכות יכולים לקבל מהמוסד לביטוח לאומי הטבת שיקום מקצועי שכוללת גם סיוע כלכלי במקום הלימודים שבו יבחרו ללמוד. הדבר צפוי לאפשר לחולי פיברומיאלגיה להשתלב בשוק העבודה למרות המגבלה.

 

אילו הטבות מגיעות לחולים בעלי אחוזי נכות גבוהים יותר?

חולי פיברומיאלגיה שיש להם לפחות 40% נכות יכולים ליהנות מהנחה משמעותית מעמלות. בנוסף לכך, הם גם עשויים להיות זכאיים לקחת חלק במפגשים קהילתיים שמיועדים לאנשים בעלי מוגבלויות. כדי שאלו יוכלו להתמודד עם הקשיים שהם חווים שבאו לידי ביטוי באמצע החיים. מפגשים אלו מעניקים למשתתפים כלים שמשלבים אותם בחזרה בחיי הקהילה ומצמצמים את תחושת הנכות.

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל המידע הנחוץ בנוגע לקבלת הטבות מטעם המוסד לביטוח לאומי. כעת, יש בידיכם את כל המידע הנחוץ. כך שאתם יודעים שאם יהיו לכם מעל 20% נכות בעקבות פיברומיאלגיה, תוכלו לקבל את ההטבות השונות בהתאם לקבוע בתקנון של המוסד.

פיברומיאלגיה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים