איך לנקות ציוד מסכים ומקלדות בצורה מושלמת

אמנם לפני שנים רבות רובנו למדנו כיצד לנקות את ההיסטוריה במחשב, מעטים הם אלו אשר מתמידים ומשקיעים בניקוי פיזי של המכשיר אשר משמש אותם במהלך חלק נכבד מהיום. כאשר אנו לא שומרים על ניקיון ציוד אלקטרוני, המקלדת שלנו הופכת להיות מעין 'גן חיות' זעיר לשלל חיידקים ופירורים. אם לא נזכור לנקות את המקלדת, המסכים, ושאר ציוד האלקטרוניקה בהם אנו משתמשים באופן יומיומי, אנו עלולים לפגוע באורך חיי הציוד שברשותנו, ואולי אף בעצמנו.

 

ניקוי ציוד מסכים ומקלדות הוא דבר חשוב אשר יש להקפיד על ביצועו באופן שוטף מדיי שבוע, ולעיתים אף מדי יום, בין אם מדובר במכשירים בשימוש פרטי בביתכם, ובין אם מדובר במשרד בו אתם עובדים. כיום משרדים רבים אשר מכירים בחשיבות של הניקיון מגייסים לשורותיהם חברות ניקיון אשר עוזרות להם בשמירה על הניקיון המשרדים. בין החברות המובילות בתחום ניקיון המשרדים תוכלו למצוא חברות כמו אופיס קלינינג, אשר מציעות מגוון רחב של שירותי ניקיון ברחבי הארץ, וזאת על מנת לשמור על מקום העבודה שלכם סטרילי ובתפקוד שיא.

במידה והינכם מעוניינים לשמור על ציודכם הפרטי, או שמא לדאוג לניקיון אישי באזור עבודתכם, ריכזנו לכם את הנקודות החשובות ביותר בכל הנוגע לסדר וניקיון ציוד מסכים ומקלדות.

 

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לניקוי הציוד האלקטרוני שלכם

 

קודם כל, שופינג!

לפני שתתחילו בניקוי הציוד שברשותכם, נמליץ להצטייד בחומרים המתאימים לניקוי מסכים ומקלדות, על מנת לחטא בצורה הטובה ביותר את המחשב שלכם. בחנויות אלקטרוניקה רבות ניתן למצוא חומרי ניקוי המותאמים למסכים ומקלדות, אשר לרוב יגיעו כתרסיס.

בשימוש בתרסיסי חיטוי אלו נמליץ להיעזר במטליות 'מיקרופייבר' אשר ניתן להשיג באותן חנויות, שכן הן מותאמות למסכים, ואינן שורטות את המסך עצמו. בכל הנוגע למקלדות, מטליות אלו מתאימות גם כן, משום שאינן סופגות מים באופן מסיבי, דבר אשר עלול לפגוע קשות במחשב כפי שמפורט מטה.

 

מכשירי החשמל שלכם לא אוהבים נוזלים!

חשוב מאד לא להרטיב את המסכים והמקלדות שלנו!  אמנם ניקוי מתקשר לנו באופן אסוציאטיבי לשימוש בחומרים נוזליים, אך חשוב מאד לא ליצור מגע ישיר בין נוזל הניקוי למכשיר עצמו. גם כאשר מדובר במסך, אשר לא נראה כי יש בו חריצים אשר דרכם יכול לחדור נוזל הניקוי, השתדלו שלא לרסס לכיוונו כמות גדולה אשר עלולה לטפטף, ולמצוא את דרכה למערכת ולחלקו הפנימי של המסך שלכם. בכל הנוגע למקלדות, הטעות הגדולה ביותר היא להשתמש במטלית אשר סופגת לתוכה יותר מדיי נוזלים מראש.

במקרה כזה, הלחיצה שלכם עם המטלית על המקשים תגרום לנוזלים לצאת ולטפטף אל תוך החריצים שבין המקשים, ותוך מספר דקות אתם עלולים להיפרד לשלום מהמקלדת שלכם. לכן, כפי שנאמר קודם, אנו ממליצים להשתמש במטליות מותאמות (רצוי בסגנון מיקרופייבר) על מנת לנקות את המקלדת. בנוסף, נמליץ לכבות את המכשיר שברשותכם טרם הניקוי על מנת לנקוט במשנה זהירות, ולשמור על עצמכם.

 

ניקוי המקלדת, המסך, ומה שביניהם

המקלדת שלנו נחשבת לאגרנית לכלוך ידועה, וכפי שכל לוחם יודע לנקות נשק טרם ולאחר שימוש, כך גם יעיד כל אדם העובד בתחום המחשבים כי צריך לדאוג לנקות את המקלדת מהלכלוך שמצטבר בתוכה. מעבר לחיידקים המצטברים על גבי המקשים ישנם לכלוכים רבים אשר נכנסים בחריצים עצמם, אשר אותם אפשר לנקות על ידי ניעור המקלדת כשהיא הפוכה או על ידי פירוק המקשים מהמקום.

את המקלדת עצמה מומלץ לנקות בעזרת מטליות המיקרופייבר אשר עליהן שמתם חומר לניקוי מסכים. את התהליך הנ"ל מומלץ לעשות מדיי שבוע אם מדובר במחשבכם הפרטי, ואף לעיתים קרובות יותר כאשר מדובר במחשב משרדי, בייחוד אם אתם חולקים את השימוש במחשב לאורך שעות היום עם אנשים נוספים.

חלקים נוספים השייכים למחשב כמו העכבר והרמקולים מומלץ לנקות בתדירות דומה, אותה תוכלו לבחור בהתאם לרמת השימוש שלכם במחשב שברשותכם.

 

השקענו וניקינו – מה עכשיו?

שלב המניעה הוא ללא ספק השלב החשוב ביותר, לכן על מנת לעזור לעצמכם, ולשמור על הציוד היקר בו אתם משתמשים, כדאי להשתדל מראש לא להביא אוכל לאזור המחשב, ולנסות להימנע מלהביא דברים אשר עשויים ללכלך את השולחן והציוד שלכם.

בנוסף, בתקופת החורף ובמיוחד לאור הקורונה, חשוב לשמור גם על ידיים נקיות ומחוטאות, ובכך למנוע מהן לצבור שומן ולכלוך מיותר. שמירה על ידיים נקיות תעזור גם במישור הבריאות ותמנע העברת חיידקים ממכשיר למכשיר. הרגלים חיוביים אלו בכל הנוגע לשמירה על ניקיון, ידאגו לסדר למכשירים שלכם חיי שימוש ארוכים מהרגיל, ויעזרו לכם להתנהל בצורה בריאה ונעימה יותר.

 

מסכים

 

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים