6 אמצעי מיגון לרכב ששווה להכיר

תופעה נפוצה בישראל היא תופעת גנבות רכבים.

מול התופעה עומדות רשויות החוק, אשר אינן מצליחות למגרה.

בשל כך, על מנת לצמצם את הפריצות ולמנוע את גניבות הרכבים, עלינו להתקין אמצעי מיגון לרכב.

6 אמצעי מיגון לרכב ששווה להכיר – המדריך המלא.

 

הקדמה

חברות ביטוח רבות, מחייבות קיום אמצעי מיגון ברכב על מנת לבטח את הרכב שלכם. חברת הביטוח היא זו שתקבע את סוג המיגון ואת רמתו.

כיום, ישנו מגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים המספקים הגנה בניהם אימובילייזר, קודן, מערכות אזעקה, וכן מערכות איתור. בחלק מן הרכבים, אמצעי המיגון מגיעים מובנים ברכב, ובחלק יש צורך להתקינם.

 

אימובילייזר

אימובילייזר, או בשמו השני משבת מנוע. מדובר באמצעי מיגון אשר לרוב, מגיע מובנה ברכבים החדשים. אך גם ברכבים ישנים יותר, קיימת האפשרות להתקנה.

מדובר במערכת המורכבת משני רכיבים. האחד, מפתח התנעה. השני, שבב אלקטרוני ויחידה שתפקידה קליטה.

אז איך זה עובד? כאשר מפתח הרכב נכנס לחריץ, נשלח אות ליחידת הקליטה, וזאת מאפשרת את הזרקת הדלק לרכב. כאשר המפתח יוצא, מושבתת מערכת הזרקת הדלק.

 

קודן רכב

קודן הוא לוח מקשים, אשר מאפשר הנעה רק לאחר הקשת הקוד הנכון, אשר ידוע רק לבעלי הרכב. קודן הרכב, מיועד לאבטח את פעולת האימובילייזר. קודן הרכב מאפשר הגנה נוספת כנגד גנבים, במידה ואלו מחזיקים במפתח גנוב לרכב.

על מנת להתקין קודן לרכב שלכם, או לנתקו ולהתקין חדש בעת תקלה, ניתן לפנות למומחים בכתובת www.carservice.co.il.

 

מערכות אזעקה

מערכות האזעקה מספקות הגנה היקפית. כיום, מלבד צופרי האזעקה, מחוברת האזעקה למערכת דיווח, אשר מדווחת בעת ההפעלה, לבעל הרכב, וכן למוקד הנקבע מראש.

 

מערכות איתור לווייני

מערכת איתור לווייני נועדה לאתר כלי רכב גנובים. רכב בעל מערכת איתור לווייני, נמצא תחת בקרה 24 שעות ביממה. כאשר מרכז הבקרה, מקבל התראה על גניבה, מרכז הבקרה מאתר את מיקומו של הרכב, וצוות המרכז וכן המשטרה, נקראים ללכידת הגנבים ומציאת הרכב הגנוב.

 

עלוקה

מערכת מתקדמת, אשר מנתקת את החשמל במערכת ההנעה ברכב. מערכת העלוקה מותקנת באופן שאינו נראה לעין, ולכן מקשה על גנבים.

 

מנעולים פיזיים

אמצעי מיגון נוסף, הוא אמצעי מיגון פיזי. מנעולים אשר נועלים את השימוש בהגה, בדוושות ובהילוכים. מדובר באמצעי מעט מסורבל שכן נדרש לחברו ולנתקו בכל שימוש ברכב. אך ללא ספק מדובר במיגון אשר מסייע למנוע את גניבת הרכב.

 

רכב יוקרה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים