איך לבצע את בדיקת הר הכסף – שלב אחרי שלב

יכול להיות שתתקשו להאמין לזה, אבל האמת היא שבמציאות של היום להרבה מאוד אנשים אין מידע אודות מיקום הכסף אותו הם חוסכים. בין אם העבודה שלכם היא כעצמאיים ובין כשכירים, בכל מקרה סביר להניח שחסכתם בצד לאורך השנים לא מעט כסף בקופות חיסכון ובקרנות שונות. לאור זאת, השאלה הנשאלת היא האם אתם באמת יודעים איפה כל הכסף שלכם נמצא. היות והחסכנות של הגופים הפיננסים הללו לא משתקפים בנתוני הבנק, באפשרותכם לעשות את בדיקת הר הכסף.

 

אתר הר הכסף הממשלתי

בשלב הראשון, עליכם לפנות אל אתר הר הכסף הממשלתי, המאפשר לכם באופן חינמי לאתר הימצאותם של כספים האבודים:

  1. בחרו באחת משתי האפשרויות הקיימות: "חיפוש כספים אישי" \ "חיפוש כספים על שם נפטר".
  2. לאחר זיהוי ראשוני באמצעות פרטים פשוטים הכוללים מספר ת.ז ותאריך הנפקה, תוכלו לבחור מהו המידע אותו תרצו לקבל. הבחירה תהיה בין קיומם של חשבונות בנק ישנים או מוצרים של חיסכון פנסיוני וביטוחי חיים. שימו לב, לכל אחת מהאופציות ניתן לבדוק עד כ- 10 בדיקות לתעודת זהות.
  3. במידה וימצא לכם חסכונות ישנים הפרטים שיעלו לכם לדו"ח מרוכז, נשאבים ישר ממאגריהם של הבנקים וחברות הביטוח ויראו לכם מי הגוף אצלו נמצאים הכספים.

 

שימו לב כי במידה וברשותכם תכנית חיסכון חדשה יחסית שלא מופיעה באתר, ייתכן כי לא התרחש עדיין עדכון פרטים מטעם הגוף אצלו נפתחה התכנית. עליכם לדעת כי הדבר יכול לקחת עד כחודש וחצי בערך. בנוסף, במידה וחסכונות של נפטר שאתם משוכנעים שקיימים לא מופיעים, וודאו שוב אם הפרטים שקיבלתם נכונים, כמו גם על שם מי נרשם חיסכון זה. לעיתים, תגלו כי החיסכון האמור נרשם בכלל על שם קרוב משפחה אחר ותצטרכו לבדוק על פי תעודת הזהות שלו.

 

אתר הר הכסף הפרטי

באמצעות אתר זה ולאחר שאישרתם כי אכן קיים לכם כסף אבוד, תוכלו עם השירות המורחב להיעזר בפנייה ובהתמודדות עם הגופים השונים האוחזים בכספים שלכם. כדאי לדעת כי על פי חוק כל גוף פיננסי חייב לענות לפניות הנשלחות אליו תוך זמן סביר אולם ייתכן וידרשו אישורים שונים או מסמכים נוספים כדי לבדוק את זכאותכם ולטפל במשיכת הכספים. הר הכסף הפרטי משלים את התהליך אותו התחלתם בהר הכסף הממשלתי ומסייע לכם בהתמודדות מול הגופים הפיננסים השונים. לאחר קבלת המידע מאתר הר הכסף הממשלתי תוכלו להעביר אותו אל מומחי הר הכסף הפרטי הכוללים אנשי ביטוח ויועצים פיננסים ועד כ-3 ימים תקבלו דו"ח רחב ומקיף יותר מהקודם הכולל את כלל הדרכים האפשריות בהם עליכם לפעול על מנת לקבל את כספכם.  הדו"ח כמובן מותאם לצרכים שלכם ספציפית ומנחה אתכם בנוגע להמשך. עשו את בדיקת הר הכסף ואולי תגלו הרים של כסף השייך לכם.

 

שעון ומטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים