תביעות מערכת הביטחון – מה חשוב לדעת

מערכת הבטחון מהווה את אחד הגופים הגדולים והייחודים ביותר במדינת ישראל. כגוף כזה גדול, אזרחים רבים עוברים תחת שירותיו במרוצת השנים, בייחוד בצה"ל.

כמו כן, לצערנו הרב, רבים נזקקים לפיצויים עקב אירועים בהם היו מעורבים בצבא, פיזיים ונפשיים כאחד. הדרך להשיג את הפיצויים הללו נעשית באמצעות תביעת מערכת הביטחון. אז איך זה עובד? אילו דברים חשוב לדעת בדרך? הישארו איתנו.

 

תביעות נגד משרד הבטחון – מי יכול להגיש?

לפי חוק, אלו הזכאים להגיד תביעה נגד משרד הביטחון הינם משרתים שנפצעו במהלך שירותם באחד הגופים היושבים תחת מערכת הבטחון. כמו כן, הפציעה בגינה יקבלו פיצוי לא יכולה להיות מוגדרת ככזאת שנגרמה עקב "פעילות רעה וחמורה". בנוסף, גם אם המשרתים נפגעו בתקופת השירות בעודם בחופשה – הם יכולים להגיש תביעה נגד משרד הבטחון.

חשוב מאוד לדעת – מי שהחליט להגיש תביעה נגד מערכת הבטחון צריך לפנות לקצין התמלוגים אשר ממוקם באגף השיקום של משרד הבטחון. לפרטים מורחבים ומקיפים היכנסו לכאן – https://grinberglaw.com/.

 

האם ניתן להגיש תביעה רק עבור פציעה פיזית?

התשובה הקצרה לשאלה זו היא בהחלט לא. עם הגברת המודעות למצוקות נפשיות ובייחוד כאלו הנוטות להתפרץ לאחר שירות בגופי הביטחון, ישנה התייחסות מיוחדת להפרעות נפשיות אשר מקורן באירועים מהשירות הצבאי.

יתרה מכך, בניגוד לנזקים אחרים, אלו שמוכרים כמתמודדים עם פוסט טראומה יכולים להגיש תביעה גם אם תקופת ההתיישנות חלה עליהם. אם כך, במידה ואתם מתמודדים עם הפרעה נפשית שמקורה באירועים מהשירות שלכם במערכת הבטחון, דאגו לממש את הזכויות שניתנו לכם על פי חוק.

 

מתי ניתן להגיש תביעות נגד משרד הבטחון?

באופן כללי, ההמלצה החד משמעית היא להגיש את התביעות סמוך עד כמה שניתן למועד השחרור. מבחינת התיישנות, לפי החוק ניתן להגיש תביעה נגד מערכת הביטחון עבור נזקים שהתרחשו במסגרת השירות מקסימום לאחר 3 שנים מתום השירות. יחד עם זאת, ישנם מקרים חריגים בהם ניתן להגיש תביעה עבור נזקים שמקורם בשירות גם לאחר 3 שנים מתום השחרור מהשירות.

 

הגשת התביעה

הגשת התביעה נגד מערכת הבטחון נחלקת לשני שלבים עיקריים – שלב ההכרה ושלב קביעת הנכות וקבלת הפיצויים. שלב ההכרה מתנהל מול קצין התמלוגים ובמסגרתו התובע ינסה לקבל הכרה באשר לנזקים שנגרמו לו.

שלב זה כולל הגשת מסמכים רבים המגיעים מגופים שונים וחתומים על ידי גורמי סמכות כאלו ואחרים. ברוב המקרים, שלב ההכרה הוא השלב המסובך והמורכב ביותר עבור התובעים, שכן קיים צורך במסמכים רבים. תובע שאינו מעורה בפרטים הקטנים יכול לסיים את הדרך כבר בשלב זה מבלי לקבל דבר.

במידה והפציעה הוכרה על ידי קצין התמלוגים ניתן לעבור לשלב הבא – שלב קביעת הנכות וקבלת הפיצויים. בשלב זה מתקיימת ועדה רפואית וכן הליך מסודר לקביעת אחוזי הנכות וגובה הפיצוי בהתאם להחלטת הוועדה.

תביעות מערכת הבטחון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים