ירידה בחשק המיני מהן הסיבות והתסמינים?

ירידה בחשק המיני היא תופעה שנפוצה הן בקרב גברים והן בקרב נשים.

הדבר מתאפיין בחוסר חשק לקיים יחסי מין, גם בזמן חשיפה לגירויים, באי- תשוקה ובקושי להגיע לפורקן.

הסיבות שמובילות לכך הן רבות ומגוונות, כך שאצל כל אחד זה נובע ממקום אחר.

התופעה הזו מוכרת גם לכם? לא יודעים מאיפה זה נובע? ריכזנו עבורכם את הנסיבות השכיחות לירידה בחשק מיני.

 

משבר גיל המעבר? סיבה שכיחה במיוחד

רבים בגיל המעבר חווים ירידה בחשק המיני. הסיבה לכך היא שבתקופה זו, יותר מבכל תקופה אחרת בחיים, חלים בגוף שינויים פיזיולוגיים, ביניהם תנודות בהפרשות ההורמונליות. אצל נשים למשל, ישנה ירידה דרסטית ברמת האסטרוגן, המובילה לתופעות לווי כמו הזעות, גלי חום ויובש וגינלי. היובש הוגינלי משפיע על יחסי המין מאוד, משום שהאישה עלולה לסבול מכך בזמן האקט והגבר יחשוש מלהכאיב לה במעשיו. אלו יובילו באופן ישיר לירידה בחשק המיני.

 

ירידה ברמת האסטרוגן בקרב גברים משפיעה על חוזק ומשך הזקפה. הגבר מתקשה להגיע לזקפה חזקה ורמה בזמן גירוי מיני, דבר שפוגע באיכות המין. נוסף על כך, ירידה בהפרשות הטסטוסטרון בקרב גברים ונשים גם משפיעים על החשק המיני של השניים.

 

הכול בראש? סיבות פסיכולוגיות לירידה בחשק המיני

בכל הקשור ביחסי המין, גברים ונשים רבים חווים חסמים שלא מאפשרים להם לתפקד כפי שהם רוצים בזמן האקט. אדם שחווה משבר נפשי כמו דיכאון או חרדה יכול לחוש זאת בכל גופו, עד כדי מצב של היאטמות. הגוף מתקשח ופחות משוחרר, ובאופן טבעי גם החשק המיני יורד.

אלמנט נוסף שעשוי להשפיע הוא קיום יחסי מין בתקופות מתוחות בעבודה או בלימודים. ברגע שמישהו חווה תקופה אינטנסיבית למדי, המעסיקה אותו באופן רב, הוא מתקשה להתפנות רגשית או פיזית לקיום יחסי מין, מה שמביא לירידה בחשק המיני. כמו כן, ישנם גברים עם בעיות אונות מוכחות כמו בעיות זקפה, אימפוטנציה או שפיכה מוקדמת, אשר משפיעים פסיכולוגית על הגבר כשהוא מגיע לחדר המיטות.

 

צפייה מתמשכת בפורנו

תופעת הפורנו הפכה נפוצה, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. אנשים צופים בכל מני סרטים, לעתים עד כדי מצב של התמכרות. כל אלו יוצרים מעין אידיליה בראשו של הצופה של איך יחסי מין אמורים להיראות, ואז כשמגיעים לחדר המיטות לא מצליחים לשחזר את אותה הסצנה שצפו בה.

כמו כן, עולם הפורנו מציע סרטים עם תכנים מיניים מגוונים, מני משתתפים שונים וסוגים שונים של מין. כאשר האדם מוצא את הנישה החביבה עליו, ורגיל להגיע לסיפוק עצמי בעקבות כך, הוא מתקשה לייצר את אותו הריגוש עם פרטנר לצידו. הדבר יכול ליצור תסכול רב בקרב הצופה שמנסה לקיים יחסי מין, והפער הזה מוביל לירידה חדה בחשק המיני.

 

גבר ואישה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים