הכירו את רומא שלא ידעתם שקיימת – אלו המקומות שחשוב לבקר בהם!

מזה שנים רבות שרומא מככבת ביעדי הנופש הפופולריים ביותר בקרב תיירים מישראל ועדיין, יש בה המון מקומות שרק המקומיים מכירים, פינות חמד נסתרות ומחוזות קולינריים שהתייר הממוצע מפספס. סקרנים? הנה כמה מקומות שאתם חייבים לבקר בהם.

 

סיור ברומא בעברית

אם אתם רוצים להכיר את רומא איטליה כמו המקומיים, כדאי לכם להתחיל בסיור עם מדריך מקומי דרכו תכירו את רומא מזווית מעניינת, תיהנו מסיפורים פיקנטיים ולבסוף תקבלו טיפים שווים, תוכלו לבחור לאן לחזור ועל מה לוותר ובעיקר – תוכלו לשאול שאלות שלא הייתם יכולים לשאול אף אחד אחר. למשל, איפה אוכלים המקומיים? היכן הם מבלים בזמן הפנוי? ומה פשוט אסור לפספס לפני שחוזרים הבית?

סיור ברומא בעברית

מוזיאונים

ברשימת האתרים המומלצים של רומא למטייל יש לא מעט מוזיאונים מפורסמים, אז ברשותכם נדלג עליהם ונציג לפניכם כמה אפשרויות פחות מוכרות ולא פחות מעניינות:

  • מוזיאון MAXXI – מוזיאון לאומנות עכשווית השוכן במבנה יוצא דופן מבחינה אדריכלית, מבחוץ ומבפנים. תתחברו או לא, לא תוכלו להישאר אדישים.
  • מוזיאון Centrale Montemartini – מוזיאון אמנות קלאסית השוכן במבנה ששימש בעבר כתחנת כוח. יש מיוחדים ממנו, אבל אין מיוחד כמוהו. האמינו לנו, שווה ביקור.
  • גלריית Fondazione Pastificio Cerere – גלריה מקסימה שהוקמה במפעל פסטה לשעבר וכיום מציעה תערוכה מסקרנת ומסעדה לא שגרתית.

 

שווקים

יש ברומא לא מעט שווקים ונדמה שכולם עמוסים בתיירים ומוקדשים להם. שוק ויטוריו אימנואלה שונה בתכלית כיוון שהוא לא מוקדש לא לתיירים ולא למקומיים, אם כי בעיקר למהגרים וככזה, האווירה בו אחרת לחלוטין וזה חלק גדול מהקסם שלו. מה בשוק? חנויות אסיאתיות בעיקר והמון מזכרות במחירים מצחיקים.

שווקים

מסע בעקבות הגרפיטי של רומא

חובבי גרפיטי? את השכונה הזאת אסור לכם לפספס – שכונת טסטאצ׳יו בה כל אטרקציה היא חוויה הרבה פחות מתוירת, אך מיוחדת במינה. נוסף לאתרים כמו מוזיאון המטאטויו ושוק האוכל, זהו ה-מקום ללכת בו "לאיבוד" וליהנות מהדרך בזכות ציורי הגרפיטי הצבעוניים והמרשימים שמעטרים את הסמטאות ומאפשרים לכם להכיר את העיר מבעד לנקודת מבטם של אמני הגרפיטי המקומיים.

 

פארקים

בשונה מסמטאות נסתרות ומוזיאונים חתרניים, את הפארקים של רומא אי אפשר להסתיר ולכן נמליץ על פארק שהוא בהחלט פנינה – וילה אדה. אין בו פסלים וגם לא מזרקות, הוא לא מצועצע או צעקני במיוחד – הוא פשוט וירוק ומקסים.

מה בנמצא? הרבה טבע, אגם מלאכותי, יערות יפהפיים, שבילי הליכה ואופניים וכמה פעילויות חביבות שמתאימות גם לילדים (רכיבה על סוסים, שייט בקאנו וכד'). אם אתם בקטע של פיקניק, זה לגמרי המקום. לסיכום, הדרך להכיר את רומא כמו מקומיים, היא לחבור אליהם לסיור ברחבי העיר. ובינתיים? יש לא מעט מקומות פחות מתוירים שיקבלו אתכם בזרועות פתוחות.

הכירו את רומא שלא ידעתם שקיימת - אלו המקומות שחשוב לבקר בהם!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים