רפואת רגליים: הפחתת כאבים ושיפור ניידות

עולם הרפואה עובר בשנים האחרונות תהליכים מהפכניים המשפרים את היכולת שלנו לקבל טיפול יעיל ומדויק. בנושא רפואת הרגליים אנו עדים לחידושים שונים אשר באמצעותם רופאים יכולים לאבחן בעיות רפואיות שלא הייתה דרך לגלות בעבר, ולהכווין את המטופלים שלהם לאורח חיים בריא יותר. הנה כל מה שצריך לדעת על רפואת הרגליים כיום.

 

באילו מקרים עלולים להיווצר כאבים ברגליים?

כאבים ברגליים או בעיות בכף הרגל עלולים לנבוע ממגוון סיבות המשתנות בין מקרה למקרה ובין אדם לאדם. פעמים רבות אנשים מתלוננים על כאבים ברגליים אך כאשר הם נשאלים אם קרה להם משהו מיוחד לאחרונה, הם לא מצליחים למצוא סיבה נראית לעין לכאב. במקרים כאלו, חשוב להעלות את האפשרות כי ברגל יש דלקת הגורמת להצטברות כלי דם או התנפחויות וכתוצאה מכך, לכאבים וקושי להזיז את המפרקים השונים.

כמו כן, במידה והרגל ספגה חבטה חזקה או מכה יבשה, יתכן ונגרם לה נזק בשריר או עצם, גם אם הוא לא נראה לעין בתקופה שלאחר ספיגת המכה. אם אתם נוהגים לבצע פעילות ספורטיבית הגורמת ללחצים רבים על כף הרגל או שבמסגרת העבודה שלכם אתם נדרשים להרים ציוד כבד, ייתכן והדבר יגרום לעומס יתר על מפרקי הרגל, מה שעלול להביא להיווצרות דלקות.

כאב ברגל

סוגי טיפולים

לבעיות ברגליים ניתן להעניק אין ספור טיפולים מגוונים, החל מטיפול בעיסוי ועד פעילויות ספורטיביות שונות, אך הדבר החשוב ביותר כשמדובר בהענקת טיפול רפואי, הוא התאמת הטיפול לסוג הבעיה. במידה ומדובר בדלקת למשל, ייתכן והטיפול יהיה במתן תרגילים להגברת זרימת הדם באזור בליווי כדורים להרגעת הכאב.

כאשר מדובר בבעיות קשות יותר כמו שברי מאמץ או קרעים בשריר או בגידים, קיימת סבירות שהמטופל יאלץ לעבור ניתוח. בכל מקרה, במידה ואתם סובלים מכאבים ברגליים, המעשה הנכון ביותר הוא לפנות לרופא שידע לאבחן את מקור הבעיה.

 

שיפור ניידות

לא פעם אנו מרגישים שהגוף שלנו "בוגד" בנו ושאנחנו לא מצליחים להתנייד באופן שהיינו רוצים. מדובר בחוויה טבעית וייתכן אף שהיא חיובית ומעוררת אותנו לשפר את הבריאות הכללית של גופנו. לשם כך רופאים רבים מסבירים שביצוע פעילות ספורטיבית מספר פעמים בשבוע יכול לשפר את מצבנו הפיזי והמנטלי, ומתוך כך נוכל להתנייד בקלות רבה יותר. פעילויות כמו הליכה ושחייה נחשבות לבריאות ומומלצות במיוחד.

 

אני סובל מכאבים- מה עלי לעשות?

בכל מקרה של הופעת כאב מסוים, חשוב מאוד שלא להזניח את הבעיה ולקוות שהיא תחלוף מעצמה, היות וייתכן והתנהלות זו תביא להחמרת המצב. על כן, יש לפנות לרופא המתמחה ברפואת רגליים על מנת לקבל אבחון מקיף וטיפול ייעודי לכאב ממנו אנו סובלים.

 

סיכום

בריאות הרגליים שלנו היא בהחלט לא נושא שניתן להקל בו ראש. כאבים ברגליים יכולים לנבוע ממגוון רחב של סיבות כמו דלקות, מכות יבשות, מאמץ יתר ועוד. קיימים כיום מספר טיפולים מקובלים במקרים של כאבי רגליים כמו ביצוע תרגלים על בסיס קבוע או במקרים חמורים יותר גם ניתוחים. במידה ואתם סובלים מכאבים ברגליים או באזור מסוים של הרגל, פנו לרופא לצורך קבלת אבחנה של מקור הבעיה והוראות לטיפול בבעיה.

הפחתת כאב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים