איך מתבטאות בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך

בעיות רגשיות הן דבר שיכול לאפיין אנשים וילדים שנמצאים בכל שכבות האוכלוסיה.

בעבר בעיות רגשיות היו דבר שניתנה לו פחות תשומת לב מהיום, אך היום סביב הנושא הזה קיימת רגישות סופר גבוהה בקרב ההורים.

בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך יכולות להיות מאובחנות על ידי אבחונים שונים, אבל ראשית בואו נבין איך מתבטאות בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך.

 

בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך – לכל שכבת גיל ההשפעות שלה

בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך באות לידי ביטוי אחרת מבעיות רגשיות אצל ילדים ואנשים בגילאים מאוחרים יותר. כל גיל מביא איתו את ההשפעות שלו ואת דרכי הביטוי השונות שלו, אז בואו נכיר אותן בגיל הרך. הגיל הרך מביא איתו כל מיני התמודדויות ראשוניות ונסיוניות אצל הילדים, ולכן הדרך הראשונה שבה בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך באות לידי ביטוי היא דרך סף תסכול נמוך.

ילדים בגיל הרך נאלצים להתמודד עם התשובה "לא" על כל מיני רצונות ובקשות שלהם, וחלק מהילדים ששומעים את התשובה הזו – ממש לא מסוגלים להתמודד איתה. הדבר בא לידי ביטוי גם בהפסדים במשחקים שנערכים בגן הילדים, דבר שמוביל אותם לכדי בכי וחוסר רצון לשיתוף פעולה.

 

התקפי זעם – עוד בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך

ילדים שנתקלים בתשובה לא, או עומדים בסיטואציה שלא בדיוק מוצאת חן בעיניהם, עלולים להתמודד עם התקפי זעם שישפיעו על כל הסביבה שלהם. סיטואציות כמו קבלת אח חדש לחיק המשפחה, או בחירת חולצה ומכנס לגן שלא הולמת את רצונותיהם, עלולות להוביל לצעקות, בכי, רקיעת רגליים ועוד. כל אלו נמנים, כמובן, עם בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך.

 

מופנמות ומוחצנות – שני סוגים של התנהגויות קיצוניות

כחלק מבעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך, הם נאלצים להתמודד עם שינויים קיצוניים במצב הרוח שלהם, דבר שיכול להוביל אותם לכדי תקשורת גבוהה מאוד עם אנשים מסויימים, לעומת תקשורת נמוכה ביותר עם אותם אנשים לפי מצב הרוח שלהם. שינויים במצב הרוח שמובילים למופנמות גדולה או למוחצנות קיצונית הם שינויים שלא פשוט להתמודד איתם, ומהם סובלים גם הילד וגם הסביבה שלו, כמובן.

 

איך מתמודדים עם בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך?

בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך יכולות לקבל מענה בדרכים שונות, כמו טיפול רגשי, ריפוי בעיסוק, טיפול באמנויות כמו דרמה או תנועה, לדוגמה, טיפול בבעלי חיים ועוד. כמובן שככל שמזהים בעיות רגשיות אצל ילדים בגיל הרך, על ידי אבחון, כך הרבה יותר פשוט להתאים להם פתרונות שונים שיוכלו להקנות להם כלים שיאפשרו להם לחיות את החיים שלהם תוך כדי חוויות הצלחה גדולות, והיכרות עם דרכי הפעולה שעומדות לרשותם בזמן שהבעיות הרגשיות מתעוררות.

 

תלמידים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים