כיצד מחשבים את מס הירושה במדינות זרות?

מס ירושה, המכונה גם מס עיזבון, הוא מס המוטל על העברת נכסים מאדם שנפטר ליורשיו. גובה מס הירושה משתנה ממדינה למדינה, ויכולות להיות לו השלכות כספיות משמעותיות על היורשים ועל הרצון לקבל נכסים במדינה אחת ולא אחרת וכן שיקולי מס שונים אשר צריכים להיערך מראש ולהישקל טרם קבלת הירושה. במאמר זה נבחן כיצד מחושב מס ירושה במדינות זרות, בדגש על שוויץ, גרמניה ואוסטריה.

 

מס ירושה בשוויץ

מס ירושה בשוויץ גרמניה ואוסטריה מעניינים מאד ובהם נתעמק בכתבה זו. בשוויץ נגבים מס ירושה ברמה אזורית, והתעריפים והפטורים משתנים לפי אזור (קנטון). שיעורי מס הירושה יכולים לנוע בין 0% ל-50%, והפטורים יכולים לנוע בין 2 מיליון פרנקים ל-10 מיליון פרנקים. המס מחושב לפי שווי העיזבון הנקי הכולל את כל נכסי הנפטר בניכוי החובות והוצאות הלוויה.

שוויץ ידועה בסביבת המס החיובית שלה, והיא מציעה מספר הזדמנויות לתכנון מס לאזרחים זרים המחזיקים בנכסים במדינה. לדוגמה, לשוויץ יש רשת אמנות מס נדיבה שיכולה לסייע בהפחתת חבות מס הירושה של אזרחים זרים. בנוסף, לשוויץ יש כמה מבנים יעילים במס, כגון קרנות ונאמנויות, שיכולים לסייע בשמירה על העושר של הנפטרים לדורות הבאים.

כיצד מחשבים את מס הירושה במדינות זרות?

מס ירושה בגרמניה

בגרמניה נגבים מס ירושה גם ברמה האזורית, והתעריפים והפטורים משתנים לפי מדינה. שיעורי מס הירושה יכולים לנוע בין 7% ל-50%, והפטורים יכולים לנוע בין 20,000 ל-500,000 יורו, בהתאם ליחסים בין הנפטר ליורש. המס מחושב לפי שווי הירושה הנקי הכולל את כל נכסי הנפטר בניכוי החובות והוצאות הלוויה.

בגרמניה יש מערכת מס ירושה מורכבת, וחשוב לאזרחים זרים לפנות לייעוץ מקצועי כדי למזער את חבות המס שלהם. לדוגמא, לגרמניה יש כללים נוקשים לגבי העברת נכסים ליורשים שאינם תושבים, ואי עמידה בכללים אלו עלולה לגרום לחבות מס נוספת. בנוסף, לגרמניה יש רשת אמנות מס מוגבלת, ואזרחים זרים שבבעלותם נכסים בגרמניה עלולים לעמוד בפני כפל מס אם למדינת הולדתם אין אמנת מס עם גרמניה.

 

מס ירושה באוסטריה

באוסטריה מוטל מס ירושה ברמה הפדרלית, והתעריפים והפטורים זהים בכל המדינה. שיעורי מס הירושה יכולים לנוע בין 0% ל-55%, והפטורים יכולים לנוע בין 1,000 ל-400,000 יורו, בהתאם ליחסים בין הנפטר ליורש. המס מחושב לפי שווי הירושה הנקי הכולל את כל נכסי הנפטר בניכוי החובות והוצאות הלוויה.

אוסטריה היא יעד פופולרי לאזרחים זרים עשירים המעוניינים לשמור על עושרם עבור הדורות הבאים. המדינה מציעה מספר מבנים יעילים במס, כגון קרנות ונאמנויות, שיכולים לסייע בהפחתת חבות מס הירושה של אזרחים זרים. בנוסף, לאוסטריה יש רשת אמנות מס נדיבה שיכולה לעזור להפחית את חבות המס של אזרחים זרים המחזיקים בנכסים במדינה.

 

לסיכום

מס ירושה הוא תחום מורכב ולעיתים לא מובן כהלכה בדיני המס. גובה מס הירושה משתנה ממדינה למדינה, ויכולות להיות לו השלכות כספיות משמעותיות על היורשים. רצוי להיעזר בייעוץ מקצועי כדי להבין את השלכות המיסוי בכל מדינה ומדינה.

כיצד מחשבים את מס הירושה במדינות זרות?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים