אילו מסמכים יש לשמור במידה וישנו חשד כי נפגעת מרשלנות רפואית?

במסגרת תביעת רשלנות רפואית, עלינו יהיה להוכיח את קיומו של יסוד הרשלנות. תהליך זה מהווה פרוצדורה מאתגרת למדי, המצריכה את עזרתו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומומחה בתחום. על מנת לסייע לעבודתו של עורך הדין, יש לשמור ולצרף מסמכים רפואיים שונים, כפי שנראה במאמר שלפניכם

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול הרפואי, החל מהשלבים המוקדמים לטיפול – שלבי האבחון והייעוץ, דרך שלבי הטיפול וביצוע הפרוצדורה הרפואית עצמה ועד השלבי שלאחר מכן – המעקב הרפואי והפניה לגורמים מומחים בעת הצורך.

את מקרה הרשלנות הרפואית מקובל להגדיר באמצעות "מבחן הרופא הסביר", באמצעותו נבחן האם הגורם הרפואי אכן פעם על פי נורמות הטיפול הסבירות והמקובלות במקרה הנדון. ככל ואכן התקיימה רשלנות רפואית, שגרמה לנזקים אצל המטופל, הרי שעומדת לנו האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם.

 

תביעת רשלנות רפואית

את תביעת הרשלנות הרפואית ניתן להגיש כנגד הגורמים הבאים: הגורם הרפואי עצמו שהתרשל בתפקידו, המוסד הרפואי בו התבצעה הפרוצדורה הרפואית והמוסד לביטוח לאומי. את התביעה מומלץ להגיש עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יבחן את פרטי המקרה הנדון לעומק וימליץ על דרכי הפעולה המיטביות, שיביאו למיצוי מלוא הזכויות המגיעות לנו.

 

רשלנות רפואית – המסמכים שחשוב לשמור

עם התעורר החשד שמקורו של הנזק שנגרם לנו במקרה רשלנות רפואית, הרי שעלינו יהיה לפנות לעורך דין רשלנות רפואית בהקדם, בכדי להבין היכן אנחנו עומדים ומהן האפשרויות המשפטיות העומדות בפנינו. במקביל לפנייה אל עורך הדין, יש לשמור את המסמכים הרפואיים הבאים:

 

היסטוריה רפואית

היסטוריית התיק הרפואי של הנפגע, תסייע לנו להבין האם ישנם דברים שנעלמו מעיני הגורמים הרפואיים וכפועל יוצא מכך, התרשלו בתפקידם.

 

תיעוד רפואי

יש לשמור את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה הנדון ולפרוצדורה הרפואית שהאדם עבר, לרבות תיעוד נוסף ככל וקיים (עדים, הקלטות וכדומה).

 

החזרי הוצאות

ככל ופניתם לקבלת טיפולים משלימים, גם כאלו שאינם כלולים בסל, חשוב לשמור את כלל המסמכים השונים המעידים על ההוצאות שהוצאתם, דוגמת אסמכתאות וקבלות שונות, בגינם תוכלו לקבל החזרים, ככל והתביעה תתקבל.

 

חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית

אחד המסמכים החשובים בתהליך תביעת רשלנות רפואית הוא, חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית, באופן שיסייע לנו לבסס את טענותינו בדבר קיומו של יסוד הרשלנות הרפואית. חוות דעת של רופא מומחה מקבילה לעדות בשבועה ומשמשת הוכחה קבילה ומשמעותית בבית המשפט.

 

לסיכום

במסגרת תביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח את יסוד הרשלנות, קיומו של הנזק והקשר הסיבתי שביניהם. כחלק מהמאמצים למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ לשמור את המסמכים הרפואיים הנוגעים להיסטוריה הרפואית של המטופל, לפרוצדורה הרפואית עצמה שהמטופל עבר ולכלל התיעוד הקשור להחזרי ההוצאות, בגינם ניתן יהיה לקבל הוצאות משפט.

עורך דין רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים