מתי אפשר להשתיל שיניים ומתי לא?

השתלת שיניים הינה פעולה כירורגית שיש לבצעה במצבים שונים כאשר המטרה היא להשלים את מנשך הפה. חוסר של שיניים עלול להגרם ממגוון סיבות והדבר גורם לאי נוחות גדולה בנוסף על הפגם האסתטי כך שמומלץ לטפל באמצעות השתלה, מתי אפשר לבצע ואיך עושים זאת?

מהו שתל דנטלי

שתל דנטלי הוא בעצם שורש של שן הבנוי מטיטניום, הטיטניום הוא חומר שברוב המקרים הגוך מקבל אליו ללא חשש מדחייה. את השתל מתקינים במקום של השן החסר ועליו ניתן לבנות את הכתר מה שנראה כלפיי חוץ. השתל עצמו אינו מורגש והשן שמולבשת עליו מסייעת למטופל להמשיך כרגיל מבחינת לעיסה ומבחינת המראה האסתטי. עבור טיפולים כאלו תוכלו לעשות השתלות שיניים בבית ים.

מתי צריך שתלים דנטליים

ישנן סיבות שונות לשתלים דנטליים. אחת מהן היא אובדן עצם הלסת – העדר שיניים לאורך זמן גורם לנסיגת עצם הלסת משמע הגוף  מזהה ששורש השן לא קיים יותר ולכן הוא יפסיק את הזרמת האנרגיה הדרושה לשימור עצם הלסת מה שגורם לשקיעת העצם והפנים מקבלות מראה זקן, עצוב ועייף. סיבות נוספות הן עקירת שיניים כתוצאה ממחלת חניכיים או עששת או אובדן שיניים בשל חבלה.

כיצד מבצעים את ההשתלה

ההשתלה מתבצעת בשלושה שלבים:

1.      התקנה של השתל – לאחר הרדמה מקומית המנתח יחדיר את שתל הטיטניום הישר אל עצם הלסת במקום החסר, תהליך זה אורך בין חצי שעה למספר שעות תלוי במספר השתלים שיוחדרו, לאחר ההתקנה המטופל יעבור תהליך קליטה של השתל בין 3 ל – 6 חודשים אשר בזמן הזה תאי העצם באזור יתפתחו ויתחברו אל השתל.

2.      חשיפה של השתל – לאחר זמן הקליטה המטופל יגיע לטיפול חשיפת השתל אשר בסופו השתל יבלוט אל מחוץ החניכיים על מנת שהמנתח יוכל להמשיך בתהליך ולהתקין את הכתר עצמו שמחליף את השן שנראת כלפי חוץ.

3.      התקנת המבנה הקבוע – השלב השלישי והאחרון בו מתקינים את המבנה הקבוע שיחליף את השן בעצם ומעליו על הכתר.

מתי לא ניתן לבצע השתלת שיניים

במקרים מסוימים לא יהיה ניתן לבצע השתלות שיניים כיוון שהסיכוי לקליטה ולהחלמה טובה לא גדול:

  •   אנשים שכבר בעלי שיניים תותבים או כתרים ואין מהם שביעות רצון מצד המטופל או המנתח.
  •  אנשים הסובלים ממחלות כליה, מחלות חניכיים קשות או מחלות אחרות הקשורות להיגיינת הפה.
  • אנשים שמעשנים בצורה כבדה או בעלי לסת חלשה יעברו בדיקות מחמירות על מנת לקבוע אם מצבם מאפשר השתלת שיניים.

 

לסיכום,

השתלת שיניים הינה הליך מומלץ למי שסובל ממחסור של שיניים מסיבות שונות, על מנת לעבור תהליך זה כמובן שיש לבצע בדיקות התאמה, הכנות, צילומים וכו'. ברשת מרפאות השיניים כתר תוכלו לבצע השתלה במקצועיות ושיטות טכנולוגיות איכותיות ומתקדמות.

 

שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים