מכה בפנים במשחק כדורסל – מה זה יכול לגרום?

משחקי כדור, כמו כדורסל או כדורגל, אמנם נחשבים לסוגי ספורט שאינם אלימים או דורשים מגע פיזי בין השחקנים – אך גם הם עשויים להיגמר בפציעות קשות.

חלק מפציעות אלו עשויות להיות באזור רגיש ופגיע כמו אזור הפנים – וכתוצאה מכך הנפגע יזדקק לטיפול קוסמטי בפנים או טיפול שיניים.

 

נשברה לך שן כתוצאה מפגיעת כדור?

חלק מהאיברים המועדים ביותר לפורענות כתוצאה ממשחק כדור הם השיניים – כבר שמענו בעבר על אינספור מקרים בהם אדם שבר שן (או מספר שיניים) כתוצאה מפגיעת כדור בפנים, או מנפילה לא טובה כחלק ממשחק.

במקרים אלו, הפתרון הוא לעשות שתלים דנטליים. שתלים אלו נועדו על מנת להחליף שן שנשברה או ניזוקה – ובאמצעותם ניתן "להחזיר את המצב לאחור". השתל הדנטלי יוצר מראה של שן טבעית ואף מתפקד כשן טבעית מכל בחינה, כך שגם הסובבים אתכם לא ירגישו בהבדל (אלא אם תספרו להם על כך).

יש לציין שאמנם הטיפול להשתלת שן דנטלית נעשה תחת הרדמה, אך במספר הימים לאחר הטיפול צפויים להיות כאבים באזור השן והפה באופן כללי – כך שלפחות בימים שלאחר הטיפול, וכל עוד האזור עדיין רגיש, מומלץ שלא לשוב ולעשות פעולות שעשויות לפגוע בשן (כמו משחק כדור למשל).

למידע נוסף בנושא השתלת שיניים דנטליות, ולבירור העלות והזמנת תור, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של ד"ר צוהר, בכתובת https://www.dr-tzohar.co.il.  באתר תוכלו למצוא מידע גם על טיפולי שיניים נוספים, ולקבל את הטיפול המתאים ביותר עבורכם!

 

נזקים נוספים שעלולים להיגרם במשחק כדור

אמנם השיניים הן איבר רגיש שעשוי להיפגע במשחק, אך זוהי כמובן לא הפגיעה היחידה שעשויה להיגרם. כל עשיית ספורט עשויה לגרור עימה נזקי גוף, גם אם אתם שחקנים או מתאמנים מקצועיים.

בין הנזקים שעשויים להיגרם במשחק כדור הם שבירת האף, כתוצאה מנפילת כדור על האף או נפילה ארצה בצורה שפוגעת באף. במקרים כאלו, השחקן יידרש לניתוח אף רפואי ו/או קוסמטי – כתלות בעוצמת המכה שהתקבלה ובנזק שנגרם. יהיו מקרים שבהם מחיצת האף נשברה והנשימה נפגעה, ואז הניתוח יהיה רפואי, או שפנים האף נשאר שלם – אך האף התעקם (ואז הניתוח יהיה קוסמטי).

נזקים נוספים שעשויים להיגרם הם מתיחת שריר או קרע בשריר, שבירת עצמות בחלק כלשהו בגוף (שבירת יד, שבירת רגל), כאבי גב ועוד.

מפאת הסכנות שכרוכות בביצוע ספורט באופן תדיר (בין אם במשחקי כדור, התעמלות בחדר כושר או כל ענף ספורט אחר), מומלץ להתייעץ עם רופא או עם מאמן כושר מוסמך – שיוכל לתת לכם הנחיות ברורות כיצד להימנע ככל הניתן מנזקים פוטנציאליים, ולהתאמן בצורה נכונה ובטיחותית. מומלץ תמיד להיות ערניים לסכנות גם בעת משחק אינטנסיבי, כדי לשמור על בריאותכם ועל שלמות גופכם כמה שניתן.

 

אנשים משחקים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים