מה הן השקעות קטנות?

השקעות קטנות הינן השקעות בסכומי כסף שנעים בין 50 ל- 100 אלף שקלים או, השקעות במנות חודשיות קטנות שנעות אפילו בין 100 ל- 200 שקלים בחודש. השקעות בסכומים כאלה מביאות עמן ניואנסים ייחודיים שיש לשים לב אליהם. השקעות קטנות אינן מניבות בהכרח תשואה בסכומי כסף גדולים אולם, יש להן חשיבות רבה מכיוון שהן במינימום, דואגות לשמור על ערכו של כספיכם. במאמר הבא נעסוק באפיקי ההשקעה הקיימים ומתאימים למשקיעים "הקטנים".

 

תיק השקעות דיגיטלי קטן

מספר חברות לא מבוטל, בתחום שוק ההון בישראל, מציעות ללקוחות בעלי סכומי כסף קטנים, ביצוע

השקעות קטנות החל מ- 25 אלף שקלים, לפתוח באמצעותן חשבון השקעות דיגיטלי שדרכו ניתן להשקיע באחד משלושה אפיקי השקעה מרכזיים: אפיק כללי בו אתם מאפשרים לאנשי המקצוע של החברה, לבנות לכם תיק השקעות קטן ומגוון שייתן לכם תשואה מקסימלית אפשרית. אפיק נוסף, הינו אפיק ממוקד השקעות בנדל"ן ותשתיות, לאלה מכם המאמינים שאלה התחומים שימשיכו להניב את התשואות הטובות ביותר. אפיק שלישי, ממוקד טכנולוגיה, אפיק בעל רמת סיכון מעט יותר גבוהה ומתאים למי שמאמינים בחדשנות הישראלית.

 

קופות גמל

אחד ממכשירי ההשקעה הנפוצים ביותר בשל גמישותן הרבה והתשואה היפה שניתן להגיע אליה (עד 71 אלף שקלים בשנה עבור כל בן משפחה). אתם יכולים לבחור את מסלולי ההשקעות בשוק ההון, לאחר שתקבלו הסברים מקיפים מאיש מקצוע, מטעמה של חברה העוסקת בהשקעות בשוק ההון והוא יהיה זה שיבצע בפועל את ההשקעה ויעקב אחריה. הבחירה המרכזית אותה תדרשו לעשות הינה, השקעה במסלול סולידי עם חשיפה מוקטנת למניות או, בחירה במסלול עם רמת סיכון משתנה ומסלולים מניתיים. אחד היתרונות הבולטים של השקעה בקופת גמל הוא שהכסף שלכם נשאר נזיל בכל רגע נתון. יתרון נוסף הוא, שאתם יכולים לשנות מסלולים במהירות וללא עלות. יתרון בולט אחר שיש לציינו הוא, שאתם יכולים לדחות את תשלום המס על רווחי ההון שיהיו לכם במסלול זה, עד ליום משיכת הכסף מקופת הגמל.

 

קרן נאמנות

קרן נאמנות דומה מאוד במאפייניה לקופת הגמל, היא עובדת כסל השקעות של חוסכים רבים, הכסף מושקע בשוק ההון על ידי מנהל השקעות מקצועי, העובד בחברה המתמחה בהשקעות בשוק ההון. בקרן נאמנות לא תהיו מוגבלים בסכום ההשקעה השנתית שתוכלו לבצע. ישנו מגוון די גדול של קרנות נאמנות בהן ניתן להשקיע, כל אחת מהקרנות משקיעה בהתאם לתפיסת עולמה ונתוניה מתפרסמים מעת לעת בתשקיפי הקרן. ההשקעה היא גמישה וכל משקיע יכול לבחור בעצמו את רמת הסיכון המתאימה לו.

 

קרן סל

קרנות סל הינן קרנות נאמנות המושפעות ממדד כלשהו כלומר, ההשקעה בקרן מושפעת באופן ישיר, עולה או יורדת בהתאם לתמורות באותו מדד. אחד היתרונות של קרנות סל היא עמלת הניהול הנמוכה שתדרשו לשלם. שימו לב, השקעה בקרן סל באמצעות העברת תשלומים קבועים קטנים בכל חודש, עלולה להיות כרוכה בתשלום עמלות קניה גבוהות שיהפכו את המסלול ללא כדאי.

מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים