מהו כנס הקוסמים הבינלאומי?

אחת לשנה מתכנסים הקוסמים הגדולים בעולם בכדי לשתף אחד עם השני את מה שהם עושים הכי טוב – מופעים וקוסמות. אמני החושים עולים לרגל בכל פעם למדינה אחרת, ומציגים את הכישורים שלהם וקסמים מקוריים. במאמר הבא נסקר את הכנס, נציג מה אפשר למצוא בו, למי הוא מתאים ואיך הוא מתנהל.

 

מה זה כנס קוסמים?

כנס קוסמים הוא אסיפה, מעין מפגש, של קוסמים מקצועיים, חובבי קסם, סוחרים, אספנים של מכשירים קסומים ועוד. הכנס מספק לאותם הקוסמים וחובבי הקסמים, מקום להרצאות הקשורות למלאכה והעשרת הידע שלהם. מעבר לכך, ישנה סדרת ביצועים של טכניקות חדשות או ידועות שמאפשרת לאנשים תרגול ורכישת ידע נוסף. בכנס הקוסמים הבינלאומי, מתקיימת לרוב גם תחרות, או מספר תחרויות, עם שופטים מקצועיים שמעניקים פרסים בקטגוריות שונות כמו למשל תנועות ידיים, תעלולי קלפים וכו'. בכנס הגדול ביותר נכחו 3,500 משתתפים.

 

מי משתתף בכנס?

הכנס למעשה פתוח וכל אחד יכול להשתתף בו. הוא מתנהל על ידי אגודות קוסמים שונות ברחבי העולם, כאשר בכל פעם מדינה אחרת מבקשת לארח אצלה את האירוע. לרוב מדובר באירוע שמוסכם על כלל האגודות וידוע מראש מי המדינה שתארח אותו. כל קוסם או חובב קסמים יכול להגיע אל הכנס, שלרוב חל במשך ארבעה ימים.

קוסמים שמשתתפים בכנסים שכאלו, כמו למשל הקוסם הישראלי יאגו, נחשבים מקצועיים ובעלי ניסיון. זאת, מכיוון שהם רוכשים ידע שניתן להשיג רק בכנס ומתרגלים טריקים חדשים, לצד רכישות מוצרי הקוסמות העדכניים ביותר.

 

מה הם חדרי סוחרים

חשוב להכיר, כי בכל כנס ישנו חדר סוחרים. בחדר זה נמכר ציוד הקוסמים וגם ספרים שמתארים טכניקות שונות. על כן, כל מי שמעוניין להשכיל בתחום, מוזמן להגיע ולחקור קוסמים אחרים, לרכוש ציוד חדש וללמוד את התעלולים החדשים והלוהטים בתחום. האירוע הוא לא רק עבור קוסמים – מי שחובב קוסמות מוזמן להגיע בכדי לראות את המופעים המקצועיים שפתוחים לציבור, אך כדי להיות בחדרי הסוחרים, עליכם להיות רשומים כמבקרים רשמיים בכנס.

 

פרסים

החברה הגדולה ביותר לקוסמים היא חברת IBM שראשי התיבות שלה הם International Brotherhood of Magicians. הפרס אותו IBM מעניקים נחשב לפרס היוקרתי ביותר בתחרויות האחוות הבינלאומיות. פרס זה ניתן למצוינים בביצועי תקריב, כלומר בקסמי 'קלוז אפ' שנעשים בקרוב ובצמוד לצופה או הקהל. פרס זה נחשב ליוקרתי ביותר אולם, הוא ניתן לצד פרסים שנתיים נוספים, שבקטגוריות שלהן ישנו מקום ראשון, שני ושלישי.

מעבר לאלו, ישנו פרס גביע הזהב המיוחד, שניתן לקוסמים רק בשנה שבה נמצאו קוסמים מיוחדים ביותר, שהוציאו את השופטים מגדרם. כלומר, לא בכל שנה ניתן יהיה לצפות במישהו זוכה בפרס זה ועל כן, הוא נחשב מאוד ייחודי. נכון לשנת 2017, הוענקו סה"כ שבעה פרסי גביעי זהב.

קוסמים בינלאומיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים