חקירה פלילית בנוגע לשימוש פיראטי באינטרנט

הפעילות הרבה שכולנו מבצעים ברשת, מובילה למצב שבו נעשית גם לא מעט פעילות בלתי חוקית. למרות הפיגור שבו החוק הישראלי נמצא ביחס למצב בעולם הקיברנטי, כבר היום יש לא מעט עבירות שמוגדרות בתור עבירות הנוגעות לשימוש פיראטי באינטרנט ועלות להעמיד את הנאשם בהן בפני מצב מורכב. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין מה נכון לעשות במקרים הללו.

 

עבירות אינטרנט

תחום עבירות האינטרנט הוא תחום חדש בכל הנוגע לעולם הפלילים. הרבה אחרי שהאינטרנט נכנס לחיים שלנו הבינו מערכות אכיפת החוק את המעשים הפליליים שניתן לבצע באמצעותו, ואז הם גיבשו חוקים שונים שנועדו להסדיר עד כמה שאפשר את הפעילות ברשת. לכן, באישום בעבירות מהסוג הזה הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למצוא עו"ד מומחה בעבירות מחשב ודיגיטל.

 

עורך דין מומחה

לכל עורך דין יש מומחיות בפני עצמה, כאשר גם בתוך עולם הפלילים מומחיות בעבירות אינטרנט היא לא דבר שיש לכל עורך דין. עורך הדין שלכם צריך להכיר את הדין פלילי במקרים הללו, פסקי דין מרכזיים שיעזרו לו להוכיח את חפותכם וכמובן הבנה של תחום האינטרנט כתחום עצמאי. בררו היטב מי עורך הדין שאתם לוקחים ובדקו גם מה רמת הניסיון שיש לו בתיקים מהסוג שהוא הולך לייצג.

 

מה האשמה שמוטלת עליכם

יחד עם עורך הדין שלכם עליכם להבין מה בדיוק האשמה שמוטלת עליכם. מערכות אכיפת החוק מטילות על נאשמים את האשמה שיהיה להן קל להוכיח ולא בהכרח את זו שבגינה אתם אמורים לעמוד לדין. גם אם אתם חושבים שברור לכם מה האישום שמוטל נגדכם, אל תוותרו על קריאה מדוקדקת של פסק הדין, כיון שזה מה שיעזור לכם לגבש יחד עם עורך הדין קו הגנה יצוק.

 

גיבוש קו הגנה

גם אם אתם בטוחים באופן מלא בחפות שלכם, אף אחד לא יכול להבטיח לכם כיצד הדברים יסתיימו בתוך אולם בית המשפט. עולם המשפט הוא עולם של אי וודאות, וגם במקרים של ביטחון מלא בצדקת הדרך שלכם בית המשפט עלול לחשוב אחרת. יתר על כן, במדינת ישראל אחוז ההרשעות הוא מהגבוהים בעולם, מה שעלול להוביל לאישום גם במקרה שבו אתם חפים מפשע.

בגיבוש קו הגנה עליכם לאסוף ראיות שתומכות בגרסה שלכם ונוגדות את הגרסה של ההגנה. נסו להציג גרסה חלופית לאירועים שבהם אתם נאשמים. כמובן, את כל זה אתם לא צריכים לעשות לבד ובדיוק בשביל זה יש לכם עורך דין מנוסה שיעבוד בשבילכם.

 

לסיכום

אישום בעבירות שימוש פיראטי באינטרנט עלול להוביל לענישה חמורה. למרות שרק בנשים האחרונות החוק הישראלי התחיל להכיר בעבירות כאלו, כבר היום תוכלו למצוא עורכי דין פליליים שמתמחים בתחום הזה. יחד עם עורך דין שלכם תבינו מה בדיוק האישום שרובץ נגדכם ותגבשו כתב הגנה שיוציא אתכם זכאים מהמשפט.

לאסוף ראיות התומכות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים