איפה הכסף? – פיצויים מתביעת נזקי גוף

 נזקי גוף הפוגעים בתפקוד ומסבים קשיים פיזיים וסבל כתוצאה מסיבות שונות ניתנים לתביעה מגורמים שונים. המאמר יתאר ממי ואיך ניתן לקבל פיצויים מתביעת נזקי גוף.

 

על אלו נזקי גוף ניתן להגיש תביעה?

בין אם מדובר על חבלות פיזיות ובין אם על ליקויים בריאותיים ניתן להגיש בגינם תביעה על מנת לקבל פיצוי כספי שיכסה את ההוצאות הרפואיות, עוגמת הנפש, ירידה בכושר ההשתכרות בהווה ובעתיד ואת הנכות שנגרמה עקב הנזקים.

מדובר על נזקים כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה, תאונות במקומות ציבוריים או פרטיים, רשלנות וכד'. ישנם מספר גופים מהם ניתן לתבוע את הפיצוי בהתאם למקרה ולביטוחים השונים.

 

תביעת נזקי גוף מתאונות עבודה

אחת התביעות הנפוצות היא תאונת עבודה. כל אדם שנפגע במקום העבודה או בדרך או בחזרה ממנה זכאי לדמי פגיעה ובהמשך אף לקצבת נכות מהביטוח הלאומי. למשל, עובדי בנין שנופלים מגובה ונפגעים, עובדי מפעל ששואפים חומרים מסוכנים, עובדים המחליקים או מועדים במקום העבודה, עובדים שיש להם מחלת מקצוע כמו פריצת דיסק כתוצאה מהרמת סחורה או שנים של עבודה, עובדים החשופים לרעש ומאבדים את השמיעה, עובדים שעוברים תאונת דרכים בזמן העבודה כמו ספקים או שליחים, עובדים שנוסעים לעבודה או חוזרים ממנה ועוברים תאונת דרכים ועוד.

את התביעה מגישים לביטוח הלאומי בסיוע של עורך דין תאונות עבודה לאחר שהמעסיק ממלא טופס על תאונת עבודה ולאחר קבלת טיפול ראשוני. במקביל, אם מדובר על רשלנות של המעסיק ניתן לתבוע אותו על נזקי הגוף באופן ישיר. מאחר ומדובר באובדן כושר עבודה חלקי או מלא, תביעה נגד חברת הביטוח הפרטית גם היא גורם המעניק פיצוי במידה ולנפגע יש פוליסה על אובדן כושר עבודה. מעבר לכך, פוליסת תאונות אישיות גם היא מקור לפיצוי ובמקרה של נכות ניתן אף לתבוע את הביטוח הפנסיוני.

 

תביעת נזקי גוף מתאונת דרכים ותאונות אחרות

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מחייב את ביטוח החובה לשלם פיצויים לנהגים, נוסעים והולכי רגל במידה והם נפגעים בתאונת דרכים. במקרים כאלו אין צורך להוכיח אשמה אלא רק להגיש תביעה. ביחד עם זאת, חברות הביטוח ינסו לתלות את הנזקים בעברו הרפואי של הנפגע ולא ימהרו לשלם את הפיצוי הראוי. לכן חשוב להגיש את התביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים ולקבל את הפיצוי המקסימלי.

במידה ואין לנפגע ביטוח חובה ניתן להגיש תביעה על נזקי גוף לאשם בתאונה. הולכי רגל מגישים את התביעה לביטוח החובה של הנהג הפוגע, אך אם מדובר בתאונת פגע וברח התביעה לפיצוי מוגשת לקרנית שהוקמה בדיוק לצורך זה. במקרה של נזקי גוף כתוצאה מתאונות אחרות כמו החלקה ברחוב, נשיכת כלב, רשלנות רפואית ועוד, מגישים את התביעה בהתאם למקרה ולגוף האחראי על המחדל.

פציעה אישית

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים