תיק השקעות בפרישה: הפנסיה שלכם לא צריכה לסבול מזה

מי מאתנו, האנשים שעובדים שעות נוספות בכל יום במשך עשרות שנים, לא היה רוצה להרוויח כסף בשוק ההון?

כולנו היינו מעוניינים לעשות זאת, אך לא כולנו יודעים איך להשקיע, מאיפה להביא את הכסף והאם אפשר לעשות זאת בלי לפגוע בפנסיה.

מבולבלים? זקוקים לעזרה?

קבלו רעיון שיהפוך את הדברים להרבה יותר פשוטים.

 

למה בכלל כדאי להשקיע בשוק ההון?

עוד לפני שנדבר על השאלה החשובה שעוסקת במקור שממנו תיקחו את הכסף, ועדיף שתעזבו את הפנסיה שלכם לרגע האמת, צריך להבין למה זה בכלל כדאי. האם זה שאתם עומדים לפרוש אומר שלא תוכלו יותר לקחת סיכונים ושלא תוכלו להשקיע בשוק ההון? או שאולי הפרישה היא בדיוק הרגע הנכון להתחיל להשקיע? האמת היא, שכאשר מדברים על השקעות בשוק ההון, כל רגע הוא רגע נכון. אין ויכוח על כך שאתם גם עלולים להפסיד את הכסף שתשקיעו, אך מצד שני, שוק ההון טומן בחובו לא מעט אפשרויות לרווחים מעניינים מאוד. כדאי לדעת: כשמדברים על השקעות בשוק ההון לא תמיד מדברים על הסיכון הכי גבוה שאפשר לקחת. כלומר, אתם יכולים גם לבצע השקעות סולידיות וכך להרוויח לא מעט לאורך השנים, אז למה לחשוב פעמיים?

 

מאיפה מגייסים כסף להשקעות בשוק ההון?

 

אם החלטתם שעכשיו, עם הפרישה, אתם רוצים לפתוח את תיק ההשקעות שעליו תמיד חלמתם, ברור שתרצו לדעת מאיפה לגייס את הכסף. לא בטוח שאם יש לכם פנסיה של 7,000 ₪, תרצו לקחת ממנה בכל חודש שליש מהסכום ולהפקיד אותו בשוק ההון שבו אתם עלולים גם להפסיד. כאן בדיוק נכנס לתמונה הר הכסף, כי אם תפנו את הגוף הזה בהחלט יכול להיות שתגלו שיש לכם לא מעט כספים אבודים. הר הכסף, כפי שבוודאי יצא לכם לשמוע בעבר, זו יוזמה של משרד האוצר שמאחוריה עומד רעיון פשוט, חכם ונכון: כמעט לכולנו יש כספים אבודים. אותם כספים אבודים יכולים להגיע בדמות קרנות פנסיה, קומות גמל או חסכונות שונים שהפרשנו אליהם כסף לאורך השנים. אם תפנו אל הר הכסף ותגלו שיש לכם עשרות אלפי שקלים ששוכבים באיזה חיסכון שבכלל שכחתם מקיומו, תוכלו לקחת את הכסף הזה ולהשקיע אותו בשוק ההון.

 

איך יכול להיות שיש לכם כספים אבודים?

עבור רבים מאתנו, בעיקר עבור אותם אנשים מסודרים ומאורגנים, המחשבה על כספים אבודים נראים בלתי אפשרית. איך יכול להיות שיש לי כספים ואיש לא יודע מזה? ומתי בדיוק הפכתי להיות אדם שמפריש כספים לכל מיני קרנות וקופות ואינו זוכר את זה? האמת היא, שזה הרבה יותר נפוץ ממה שאתם חושבים. ראשית, עצם העובדה שהיום נהוג לעבור בין לא מעט מקומות עבודה במהלך קריירה אחת מובילה לכך שהרבה פעמים נוצר בלבול בכל ההפרשות לפנסיה. שנית, בעבר היה מאוד קשה להגיע אל אותם כספים. כדי למצוא את החסכונות האבודים שלנו היינו צריכים לחפש אחר מכתבים, מסמכים ועוד, מה שהפך את המשימה לבלתי אפשרית כמעט. לעומת זאת, היום, עם הר הכסף, כל אחד יוכל למצוא את הכספים האבודים שלו מאוד בקלות. חבל לוותר על העניין הזה, כי אם תגלו שיש לכם הרבה כסף שמחכה לכם, זה יכול להיות הבסיס הטוב ביותר להשקעה שלכם בשוק ההון. אתם תראו שבצורה כזאת הפנסיה שלכם לא תיפגע, כי כל מה שתצטרכו לעשות יהיה להעביר לחשבונכם את הכספים האבודים ולהשקיע אותם בכל תחום שתרצו בשוק ההון.

 

חישוב נתונים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים