החלמה מניתוח כיס מרה: טיפים לתהליך ריפוי חלק ומוצלח

הדרך לשים קץ לכאבים בכיס המרה עוברת דרך סכין המנתחים, ובמקרים אקוטיים אף דורשת את הסרתו המלאה. הליך ההסרה מאפשר החלמה מהירה וחזרה לתפקוד מלא, ובעיקר  – שגרה נטולת כאבים. הודות לרפואה המודרנית, מדובר בניתוח פשוט שמשאיר מינימום צלקות, תרתי משמע. במאמר זה נציג טיפים לתהליך ריפוי מיטבי מניתוח כיס מרה              

 

חשוב לעבור הכנה לניתוח

ההחלמה מניתוח כיס מרה מתחילה בהכנה אליו. מידע מקדים של הרופא אודותיכם במפגש מקדים, שיכלול מילוי טפסים, אבחון רפואי והנחיות לקראת הניתוח – הוא חיוני לכם ולמנתח.  מידע אודות פרטי הניתוח, הכנת מסמכים חיוניים, משך ההחלמה ואופייה, יתרמו גם לכם בידיעה למה לצפות בתום הניתוח.

ניתוחי כיס מרה

הכירו את שלבי ההתאוששות

על אף ההליך הפשוט של הסרת כיס המרה, מדובר בטיפול פולשני שדורש הרדמה כללית. בסיום הניתוח תועברו לחדר התאוששות ותחוברו לעירוי נוזלים. "חבר" זמני נוסף שייתכן ויתלווה אליכם הוא צינור ניקוז (היוצא מאזור הניתוח). התעודדו – מדובר באי-נוחות זמנית, במהלכה ייתכן ויורגשו תסמינים אופייניים שלאחר הניתוח. הם יחלפו 24 שעות לאחר מכן. חשוב לזכור: תופעות הלוואי הן זמניות, בעוד הכאבים שהיו מנת חלקכם מאבני כיס המרה הסתיימו, לתמיד.

 

השיטה הלפרוסקופית – לשירותכם

הכאבים כסימן להתאוששות הם בהחלט תקינים. הצוות הרפואי ידאג להקל עליכם בתהליך ההחלמה. הודות לרפואה המודרנית ניתוחי כיס מרה דורשים זמן החלמה קצר יחסית. כיוון שהם מבוצעים בשיטה הלפרוסקופית (החדרת זרוע צרה המחוברת לעדשה ומצלמה)  – החתך בדופן הבטן התחתונה הינו בהתאם: קטן עד זעיר. היתרונות: זמן החלמה קצר (5-7 ימים), הפחתה ניכרת בכאבים ושמירה על מראה אסתטי של האזור המנותח. זכרו שמדובר בכאב זמני כהכנה של הגוף לרפא את עצמו ולהכין אתכם לשלב הבא.

ניתוחי כיס מרה

הקפידו על הבראה פעילה

עכשיו מגיע תורכם: להתחזק ולהתחיל להחזיר את הגוף לשגרת טרום-ניתוח. הצום שלאחר הניתוח עומד להסתיים ובהדרגה ניתן לעבור לאכילה מבוקרת: נוזלים בתחילה ומעבר למזון מוצק בשלב מתקדם. אם פופאיי אכל תרד, זה הזמן להתחזק: אין צורך בתזונה מיוחדת או דלת שומן, זה לא ירשים את אוליב –  רצוי לאכול טוב ומזון ערב לחיך.

חידוש התזונה ייתן לגוף כוח לחזור לתנועה מלאה: להזיז את איברי הגוף בתחילה, להתיישב, לקום מהמיטה ולהתהלך. הצוות הרפואי עומד לרשותכם – עם כל צעד ראשון, רצוי להיעזר בהם, הם יעזרו לכם להחלים ולשוב לשגרה בריאה.

 

צפו ל"מזכרות" זמניות בלבד לאחר הניתוח

עד להבראת הפצע, באזור הניתוח תקשט תחבושת את הבטן. בדומה לצינור העירוי, צינור הניקוז והכאבים – תהיה לכם מזכרת זמנית. לאחר הסרת התחבושת, חשוב לשמור על היגיינה (שטיפה במים וסבון). במידה ויש הפרשה – הצוות הרפואי ידאג להחלפת התחבושת ומתן הוראות רלוונטיות לבית. אם לא לקחתם את האבנים שהוסרו מהכיס למזכרת לאחר השחרור, תוך זמן קצר לא תישאר לכם שום מזכרת מהניתוח עצמו, ותוכלו לשוב בהדרגה לשגרת חיים נטולת כאבים – וזה, כמובן, ניצחון בפני עצמו.

ניתוחי כיס מרה

 

 

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם