איך תקבלו החזרי מס ללא עזרה של רואה חשבון?

יש לא מעט פעולות שמצריכות מאיתנו לגשת ולהתייעץ עם מגוון אנשי מקצוע: כאשר אנחנו רוצים להגיש תביעה נגד מישהו, סביר להניח שנתייעץ לפני כן עם עורך דין מומחה; כאשר אנחנו מעוניינים להחליף את גופי התאורה שלנו בבית, סביר להניח שנפנה לחשמלאי.

אך מה קורה בכל הנוגע להחזרי מס? אנשים רבים בטוחים שהחזרי מס הם דבר שתלוי בייעוץ וליווי מטעם רואה חשבון, אבל בפועל מדובר על פעולה שבהחלט ניתן לעשות גם באופן עצמאי. אז איך תקבלו החזרי מס ללא עזרה של רואה חשבון? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובות שיפתיעו גם אתכם.

 

החזרי מס – על מה מדובר?

עוד לפני שנספר לכם כיצד אתם יכולים להשיב לעצמכם החזרי מס מבלי להתייעץ או להיעזר ברואה חשבון, נספר לכם מהם החזרי מס. אז מדובר כאן על תשלומים שאותם מרבית מאזרחי מדינת ישראל זכאים לקבל בסוף כל שנה קלנדרית, משום שהם שילמו מיסים בגובה שאותו הם לא היו צריכים לשלם.

הסיטואציה של החזרי מס היא נפוצה במיוחד, והיא מתרחשת בקרב אנשים שעובדים ביותר ממקום עבודה אחד, באנשים שהיו זכאים לנקודות זיכוי ולא ניצלו אותן, בעקבות מעבר בין מקומות עבודה לאורך השנה ועוד.

 

מה תידרשו לעשות על מנת לקבל החזרי מס?

החזרי מס בחלק מהמקרים מצטברים לכדי סכומים של אלפי שקלים בשנה, ועבור כל שנה שלא תקבלו אותם בחזרה – הסכום יצבור ריבית ויכול להתנפח אף יותר ממה שהוא היה מלכתחילה.

על מנת לקבל החזרי מס, תידרשו להציג כל מיני מסמכים בפני רשות המיסים בישראל, מסמכים כמו טופס 106 ממקומות העבודה שבהם עבדתם, לדוגמה. לאחר שרשות המיסים תבצע בדיקה, תוכלו לקבל את התשובה באשר להימצאות החזרי מס שמגיע לכם לקבל בחזרה, או באשר לאי הימצאות כספים שכאלו.

 

איך אפשר לדעת אם מגיע לי לקבל החזרי מס?

החזרי מס הם עניין שצריך לקחת בכובד ראש, משום שמדובר כאן, כאמור, על החזרים שיכולים להגיע לכמה אלפי שקלים מדי שנה. גם בדיקת הנושא של החזרי מס וגם קבלת המיסים בחזרה מתאפשרת היום על ידי מגוון פלטפורמות מקוונות שונות, שמאפשרות לכם, בהזנה פשוטה של פרטים, להתחיל בהליך.

בפועל, מה שתצטרכו לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט בכתובת https://taxes-refund.co.il, להזין את הפרטים האישיים שלכם ולהריץ את הבדיקה. לאחר שתקבלו את התוצאות, תוכלו להמשיך אל עבר הגשת המסמכים ובקשת התשלומים המגיעים לכם.

 

החזרי מס – לא דבר שכדאי לוותר עליו

החזרי מס הם דבר שאמנם קל לפסוח עליו, אבל בפועל חבל לעשות זאת. אם שילמתם סכומים גבוהים יותר מאלו שהייתם אמורים לשלם – זה הזמן שלכם להשיב לעצמכם בחזרה את הכסף שמגיע לכם, ומי יודע? אולי תוכלו לנצל אותו לחופשה משפחתית, או לרכישת המקרר החדש שתמיד רציתם לעצמכם. שיהיה בהצלחה!

אדם שמחשב את החזרי המס שלו באופן עצמאי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים