אילו טיפולי שיניים חייבים לעשות בהרדמה מלאה

מרבית טיפולי השיניים שמוכרים לנו, מתבצעים תוך הרדמה חלקית. אבל יש מקרים חריגים שבהם רופאי השיניים מבצעים טיפולי שיניים שונים בהרדמה מלאה. יצאנו לבדוק מהם טיפולי השיניים הללו שחייבים לבצע אותם בהרדמה מלאה והאם כל אחד יכול ליהנות מהפריבילגיה הזו? הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

כמה מילים על הרדמה מלאה

הרדמה מלאה זה לא צחוק, מדובר בעניין הפיך ומבוקר שגורם למטופל לאבד את הרפלקסים החיוניים לו. הרדמה מלאה נקראת גם הרדמה כללית והיא בטוחה עבור המטופלים במצבים שבהם היא מתבצעת על ידי רופא מוסמך שביצע אותה מספר רב של פעמים. חשוב לציין כי לפני שמטופל עובר הרדמה כללית, הוא צריך למסור לרופא השיניים המטפל את המסמכים הבאים:

  • בדיקות דם עדכניות
  • בדיקות גופניות
  • בדיקות בריאותיות כלליות

אם לא די בכך, המטופל גם צריך להיפגש עם רופא שיעריך ויתעד את המצב הרפואי שלו. כל אלו צריכים להתקיים כדי שניתן יהיה לדעת בוודאות שהמטופל בריא ויכול לעבור את טיפול השיניים בהרדמה מלאה ללא סכנה.

 

אילו טיפולי שיניים חייבים לעשות בהרדמה מלאה?

מהבירור שערכנו, מרבית טיפולי השיניים צריכים להתבצע עם הרדמה חלקית. המקרים שבהם יש צורך לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה הם כאלו שבהם עולים אחד או יותר מהמצבים הבאים

  1. במידה והתגלה כי לא ניתן לבצע הרדמה מקומית בגלל זיהום, אלרגיה לחומר ההרדמה המקומית או בעיה אנטומית
  2. במצב שבו טיפול השיניים נחשב לארוך ומורכב
  3. במידה והמטופל סובל מרפלקס הקאה קיצוני
  4. במידה והמטופל אינו משתף פעולה עם רופא השיניים

 

מהם המקרים הנפוצים שבהם חייבים לעשות טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

מבירור שערכנו עם רופאי שיניים שבקיאים בנושא, התגלה לנו שיש מקרים נפוצים שבהם מתבצעים טיפולי שיניים שונים באמצעות הרדמה מלאה. המקרים הנפוצים נוגעים בעיקר לטיפולי שיניים בקרב ילדים צעירים. כאלו שלא יכולים לשתף פעולה עם רופא השיניים בגלל שהם צעירים מאוד או בגלל שהם סובלים מחרדה גדולה שעשויה לפגוע בהליך הטיפול. במצבים שכאלו, רופאים בוחרים לבצע את ההליך בהרדמה מלאה כדי לאפשר למטופל ולרופא לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר.

 

מקרה נפוץ נוסף שבו מבצעים הרדמה מלאה בטיפול שיניים

במצבים שבהם מגיעים מטופלים שסובלים מבעיה שנוגעת לאחד או יותר מהמצבים הבאים, חייבים לבצע הרדמה מלאה:

  • בעיה פיזית
  • בעיה קוגניטיבית
  • בעיה התנהגותית
  • בעיה רפואית מורכבת
  • בעיה מוטורית ועוד

כך שבעצם, ניתן לומר שבמקרים שבהם יש עניין שמקשה על הרופא לבצע את ההליך, יש צורך בביצוע של הרדמה מלאה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת שהשאלה לא נוגעת לטיפולי השיניים שצריך לבצע בהרדמה מלאה אלא המצבים השונים שמביאים לביצוע הליך מסוג זה.

טיפולי שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים