איך להיות חבר טוב

להיות חבר טוב זה לא תמיד דבר קל, אבל להקדיש זמן לטיפוח ידידות מתמשכת שווה כל גרם של מאמץ.

חברויות טובות מספקות כוח, אושר ומשמעות בדרכים שמדיה חברתית או חתירה לפופולריות אינן יכולות.

כל חברות אמיתית בנויה על אמון ותמיכה הדדית, כך שבין אם אתם מחפשים ליצור חברויות חדשות ואיכותיות או לשפר את הקיימות שלכם, יש דברים שתוכלו לעשות כדי להיות חברים

טובים לאחרים.

במדריך שלפניכם נספק 6 טיפים מועילים שיסייעו לכם לעשות זאת.

 

טיפ מספר 1 לחברות טובה: אמינות

אם ברצונכם להיות חברים טובים לחבריכם, חשוב שתדעו לעמוד בהבטחותיכם. לעולם אל תבטיחו הבטחה שאתם לא יכולים לקיים – או לפחות אל תהפכו את זה להרגל. אם אתם אומרים שתבלו עם חבר ושינוי לגיטימי בנסיבות מונע בעדכם מלעשות זאת, הסבירו לחברכם את המצב. אם אתם פשוט לא יכולים להגיע, התנצלו בפני חבריכם. זה נכון שאף אחד לא מושלם, וזה בסדר אם תצטרכו להפר הבטחה מדי פעם, אבל אל תהפכו את זה לדבר קבוע. אם זה חוזר על עצמו לאורך זמן, ככל הנראה תצטיירו כחברים לא מהימנים. אם הבטחתם לחבר משהו חשוב, קיימו את הבטחתכם ואל תסכנו את עצמכם באובדן חבר. כשאתם מבטיחים הבטחה רצינית, הקפידו להסתכל על חבריכם בעיניים ולדבר לאט כדי להראות כי אתם מתכוונים לעמוד במילה שלכם, במקום פשוט לומר שתעשו זאת כי אתם חושבים שאתם צריכים. אם תפרו כל הבטחה כזו, לא רק שזה יפגע בחברים שלכם ובאמון שהוא רוחשים כלפיכם. זה עלול גם לפגוע בחברות שלכם באופן בלתי הפיך.

 

טיפ מספר 2 לחברות טובה: זמינות

זמינות הינה אחד מן ההיבטים החשובים ביותר של להיות חבר טוב. חברים נוטים להזדקק לנו כאשר הם זקוקים לתמיכה, במיוחד בתקופות קשות. אף אחד לא רוצה להיות חבר של מישהו שלמעשה לא מעוניין להטות לו אוזן קשבת בעיתות מצוקה (או בכלל) ולהציע לו כתף לבכות עליה כשהצורך עולה. קשה לסמוך על אדם שלא מתנהג בצורה עקבית ואמינה. כולנו מכירים אנשים בעלי כוונה טובה שמספרים לנו שהם זמינים לשוחח אם רק נזדקק להם ומצהירים על כך שישמחו לעזור לנו בכל דבר שנצטרך. למרבה הצער והאכזבה, ביניהם יש גם כאלו שנוטים להיעלם מחיינו דווקא כשאנחנו הכי זקוקים להם. אם אתם מתנהגים בצורה שכזו, חשוב שתדעו כי אתם שוחקים את האמון שנותנים בכם חבריכם, מה שאומר שבסופו של דבר הם יפסיקו להאמין למה שאתם אומרים ולא יסמכו עליכם בשום מצב. בשורה התחתונה, החברים שלכם תמיד צריכים להרגיש שהם יכולים לסמוך עליכם שתהיו שם בשבילם גם כשהמצב קשה. אם אתם זמינים לחלוק עימם רק את הרגעים המהנים, זה אומר שהחברות ביניכם אינה עמוקה, כנה ואמיתית, וודאי שאינה צפוי להאריך ימים.

לפעמים מספיק שתקיימו תחביב מסוים ביחד, כדי לשמור על החברות הטובה שלכם. בין אם לנגן, לבצע אימונים עם מאמן כושר מקצועי (כמו מאמן מסטרונגר), לצאת לסרט או לשבת לכוס קפה.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים