יתרונות וחסרונות בבניית אתר

ישנם גורמים רבים התורמים להצלחת העסק. אלמנט משותף וחשוב להצלחתו הוא הפרסום שלו.

ליידע את הציבור שעסק כזה קיים יכול לקחת זמן ולא מעט כסף.

חשוב לעסקים לקדם את המוצרים או השירותים שלהם לקבלת תשואה טובה למדי של ההשקעה.

דרך נפוצה בפרסום מוצר היא פיתוח אתר משלה ובקשת עזרה מחברת עיצוב אתרים.

עבור עסקים רבים קיימים, דף בפייסבוק, טוויטר או אינסטגרם אשר מהווים התחלה טובה לפרסום ושיווק העסק שלהם, מכיוון שהם בחינם. השאלה העיקרית כיום היא האם לעסקים צריך להיות אתר משלהם? לטובת מענה על התשובה הזאת, הנה מספר יתרונות וחסרונות בבניית אתר:

 

היתרונות של בניית אתר:

מידע ללא הגבלה – כיום ניתן למצוא מידע אינסופי על כל נושא בעולם בלחיצת כפתור, כך גם על עסקים רבים. כבעל עסק, תוכל להציג את המידע על העסק שלך ללקוחות בצורה נוחה, מסודרת ומאורגנת על פי הצרכים שלך – כמו קידום מכירות, שמירה על קשרי לקוחות ועוד.

שיתוף מידע ורעיונות – בניית אתרים אישיים לעסקים מאפשרת לאותם עסקים לשתף את הרעיונות שלהם בצורות שונות כמו מאמרים, בלוגים, קטלוגים ועוד ובכך "לקנות" את דעתם של הלקוחות הפוטנציאלים.

שיווק – תחום השיווק נמצא בשיא החדש ובגבוהים שבהם נהנים בעיקר אתרי אינטרנט. כאן מדובר בעסקי הסטארט-אפ והקיימים בהם מטופלים באופן שווה, הם פונים אל לקוחותיהם ומציעים את המוצרים והשירותים שלהם, המשכנע מנצח את המרוץ. עם האתר מעניין וידידותי למשתמש קל יותר להתקדם בתחום השיווק ולהגיע להישגים חדשים.

יתרונות נוספים –  תקשורת מהירה עם כל אחד שבממשק עם העסק, תשלום בצורה מאובטחת דרך האתר, ניהול האתר מכל מקום ובכל זמן ובכך להשאירו מעודכן כמה שיותר, חיזוק קשרי הלקוחות עם העסק, שיתוף מדיה לטובת עידוד קנייה והעברת מסרים ועוד.

 

חסרונות בבניית אתר:

סיכון פרטיות – ניתן לעקוב אחר המידע המשותף באתרים, ובכך הפרטיות עומדת על כף המאזניים. אפילו אל פרטי הבנק, סיכות אבטחה ופרטים אישיים נוספים שאתה מקליד באתר ניתן לגשת אליהם בקלות על ידי האקרים ולבצע הונאה וגניבת זהות. אתר שניתן לפרוץ עלול לספק מידע נגדכם ובכך מסכן את פרטיותכם.

באופן דומה, חברות גדולות כמו פייסבוק, גוגל, אמזון, מיקרוסופט מכירות גם את העדפותיך האישיות. לדוגמה, אם אתה מחפש אתרים שונים לקנות ג'ינס, תקבל תוספת הקשורה לג'ינס בכל אתר שאתה משתמש בו.

הגדילו את ההוצאות – כדי ליהנות מטכנולוגיה זו, עסקים ותאגיד צריכים להשקיע במערכות מחשבים כבדות וחדשות, חיבור לאינטרנט ואירוח אתרים. כאן הטכנולוגיה צומחת מיום ליום ומביאה חדשנות ומערכת חדשה. אותה צמיחה טכנולוגית דורשת הוצאות גדולות יותר לצורך שמירה על "כשירות" האתר ועדכונו.

חסרונות נוספים – עידוד פעילות לא חוקית בחלק מהמקרים, דואר זבל ופרסום (אתרים מזויפים הסוחטים כסף ממשתמשים תמימים), תקשורת לקויה באופן חלקי (חסרה התקשורת החזיתית – פנים מול פנים), תלות כלכלית בזמינות האתר (במידה וקורס, המכירות נפסקות), התמכרות מקוונת (אתרי קניות, מדיה חברתית וכדומה).

 

אתר מקודם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים