תפקיד התזונה בהחלמה מניתוח אורטופדי

ניתוחים אורתופדיים הם בין הפרוצדורות הרפואיות הנפוצות ביותר, המיועדות לטיפול בבעיות בעצמות, בשרירים וביכולות התנועה של האדם. בין אם מדובר בניתוחי החלפת ברך או תיקון שברים בעצמות, תזונה נכונה היא אחד מהדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לתהליך החלמה בריא ונכון מהניתוח.

סיפוק הצרכים התזונתיים של הגוף שלנו, מעלה באופן דרמטי את יכולות ההחלמה והשיקום של הרקמות השונות, מפחית את הסיכוי לדלקות ומקדם את החזרה המהירה שלנו לשגרה. בכתבה הבאה, נסביר בדיוק כיצד התזונה תורמת לתהליך ההחלמה ומה הם הדברים החשובים ביותר לכלול בתזונה שלכם במהלך ההחלמה מניתוח אורתופדי.

 

איך התזונה משפיעה על ההחלמה מניתוח אורתופדי?

תזונה בריאה ומאוזנת היא כלי מפתח בהחלמה ושיקום נכונים מניתוח אורתופדי, או כל ניתוח אחר לצורך העניין. חשוב לוודא שהתזונה שלכם כוללת את כל אבות המזון – פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים ומאכלים שומניים בריאים. תזונה הכוללת את כל אלו, תספק לגוף שלכם את כל הנוטריינטים הדרושים לו בשביל החלמה מהירה ונכונה.

כמו כן, בהתחשב בגיל בו אתם נמצאים ובמצבכם הבריאותי הכללי, יש לנסות להתאים את התזונה שלאחר הניתוח כמה שיותר לנוטריינטים אליהם אתם הכי זקוקים, בשביל לאפשר לגוף שלכם לעשות את העבודה כמו שצריך ולהחלים ולחזור לשגרה בהקדם. למידע נוסף, מומלץ להתייעץ עם אנשי רפואה לפני ולאחר התהליך הרפואי.

ניתוח אורטופדי

תזונה עשירה בחלבונים – המפתח להחלמה נכונה

חלבונים הם בין אבני הבניין החשובות והעיקריות ביותר בכל מערכת חיה על פני כדור הארץ. לכן, תזונה עשירה בחלבונים היא הכרחית עבור גופינו בשביל שיוכל להמשיך ולבנות את עצמו, על אחת כמה וכמה כשזה במהלך החלמה מניתוח.

תזונה בחלבונים מספקת לגוף חומצות אמינו, אשר מהוות את אבני הבניין לחלבונים ואנזימים שונים אותם התאים בגוף שלנו מייצרים בשביל לבנות את עצמם ובשביל לתחזק את הפעילות השוטפת שלהם. מאכלים העשירים בחלבונים ניתן למצוא בעיקר באוכל מן החי, כגון עוף, דגים ובקר, אך גם מן הצומח בעדשים, שעועית ואפילו חומוס.

קבלת חלבונים מן הצומח תספק לגוף שלכם גם קולגן וסיבים תזונתיים שיעזרו לחזק את השרירים ואת רקמות החיבור שלכם. בנוסף, תזונה עשירה בחלבונים תתרום רבות לבניית מסת השריר שלכם – דבר שהספורטאים מביננו ירצו לשים עליו דגש מיוחד אם הם מעוניינים לחזור לשגרה ספורטיבית במהרה.

ניתוח אורטופדי

הימנעו מדלקות בעזרת אומגה 3

אומגה 3 היא חומצת שומן הנמצאת בעיקר בדגים, אגוזים וזרעים שונים, המכילה תכונות אנטי דלקתיות. בשל אותן תכונות, אומגה 3 היא מרכיב תזונתי חשוב במיוחד בהחלמה מניתוחים ופרוצדורות רפואיות שונות, ומומלץ לדאוג שהתזונה היומית שלכם תכיל ממנה.

 

מה לגבי ויטמינים?

ויטמינים ומינרלים שונים הם חיוניים עבור תפקודים שונים של מערכות הגוף שלנו, במיוחד של המערכת החיסונית. לאחר ניתוח, הגוף שלנו רגיש במיוחד לדלקות, לכן מומלץ לצייד אותו ככל הנדרש בויטמינים שיעזרו לו להתגבר על המכשולים שבדרך.

ניתוח אורטופדי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים