מהי תקרה אקוסטית ולמי היא מתאימה?

התקרה האקוסטית נחשבת לנפוצה ביותר במשרדים ובתי עסק שונים. סביר להניח שראיתם אותה לא פעם, מבלי לדעת שזהו שמה. המדריך הנוכחי יסביר אודות תקרה זו באופן מעמיק, כדי להעלות את המודעות ולאפשר לכם להכיר בה מקרוב ולהבין למי היא מתאימה. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים הדרושים לכם, רגע לפני שתבחרו בהתקנה של תקרה שכזו.

 

תכירו את התקרה האקוסטית

בתי ספר, משרדים ולעיתים גם בתי חולים, עושים שימוש בתקרה האקוסטית. אם יצא לכם להסתכל לעיתים על התקרה באחד או יותר מהמקומות הללו, וודאי שמתם לב שיש בה אריחים מרובעים שנתמכים באמצעות מסגרת מתכתית.

יכול להיות שחשבתם עד לא מזמן שמדובר בתקרה שהמטרה העיקרית שלה היא עיצוב. אם כך, כדאי שתדעו שמדובר בטעות נפוצה. התקרה האקוסטית מאפשרת לפזר את הרעש בחלל.

תקרות אקוסטיות מעוצבות

רוצים להתקין תקרה אקוסטית? כדאי שתבדקו את ההתאמה

התקנה של תקרה אקוסטית אינה מתאימה לכל אחד. ההמלצה היא לעשות בה שימוש בחדרים שיש בהם מספר רב של אנשים, למשל:

  • חדרי ישיבות
  • חדרי הרצאות
  • מעברים בין משרדים

בעלי עסקים מסוגים שונים בוחרים לא פעם להתקין תקרות אקוסטיות מעוצבות כדי למנוע הד בחדר ולפזר את הרעש על הצד הטוב ביותר. נוסיף באותה הזדמנות כי בעלי דירות פרטיות שרוצים לבצע בידוד בינם לבין הדירה שמעל, יצטרכו להוסיף חומר בידוד נוסף, כדי שהתקרה האקוסטית תבצע את עבודתה נאמנה.

 

יתרונות התקרה האקוסטית

היתרון הבולט ביותר שבא לידי ביטוי בתקרה זו נוגע לפיזור של האקוסטיקה. שימוש באריחים איכותיים יכול להוביל לפיזור שווה של הצלילים ולמנוע הד. בנוסף לכך, יש גם את היתרון שנוגע לגישה נוחה לתשתיות.

מי שצריך להגיע אל התשתיות או נקודות החשמל שנמצאות מעל לאריחים, יוכלו פשוט להזיז אותם ממקומם ולתקן את הבעיה בקלות. מדובר ביתרון מהותי בהשוואה לתקרת גבס שאינה מאפשרת את ביצוע הליך זה.

תקרות אקוסטיות מעוצבות

סוגי האריחים הנפוצים

מומחה בהתקנת תקרה אקוסטית יאמר לכם גם מתוך שינה שיש כמה סוגי אריחים נפוצים שנהוג להשתמש בהם (דרך אגב, ההתקנה שלהם נחשבת למהירה מאוד). הנה פירוט קצר וחיוני אודותיהם:

  • אריח מינרלי: עשוי מצמר סלעים דחוס או צמר זכוכית
  • אריח קרטון דחוס: נחשב לסוג הזול ביותר שנחשב לפחות עמיד, בהשוואה לאחרים
  • אריח גבס: מדובר באריח שמספק פיזור רעש מיטבי ומראה עיצובי מרשים לכל תקרה. ראוי לציין כי העלות שלו גבוהה ביחס לאחרים
  • אריחים מעץ: האריח המרשים ביותר שמתאים לחדרי ישיבות ומשרדים שרוצים לשמור על מראה יוקרתי ומכובד

 

לסיום

תקרה אקוסטית מתאימה לחללים שמצריכים פיזור של רעשים. עכשיו אתם מכירים בעובדה זו, כך שנותר לכם רק לבדוק אם התקרה מתאימה לכם ולבחור את סוג האריח המתאים לכם ביותר.

תקרות אקוסטיות מעוצבות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים