מהו בדק בית במהלך הבנייה ומתי זה אפשרי?

בישראל אפשר לרכוש דירה בכמה דרכים. אפשר לרכוש דירה מקבלן, שבנה בניין ומוכר את הדירות השונות שלו. אפשר לרכוש דירה מאדם פרטי, שהחליט לעבור למקום אחר, ואפשר גם לרכוש דירה מקבלן שעוד לא התחיל לבנות את הפרויקט שלו. האם בדק בית בזמן שדירה כזו נבנית הוא אפשרי? תשובות במאמר הבא.

 

מהו בדק בית בכלל?

הבית שלנו מורכב מהרבה מאוד דברים, ולא רק מקירות, תקרה ורצפה. ישנן מערכות שונות שנמצאות בבית שלנו, באופן כמעט בלתי גלוי, כמו מערכות החשמל והמים. בנוסף, ישנם עוד היבטים שאנחנו לא תמיד חושבים עליהם בכל מה שקשור למבנה של הבית, החל מריצוף, דרך מרפסת או חצר ועד בניה מחומרים נוספים, כמו אלומיניום או גבס.

כדי לוודא שכל המרכיבים בבית שלנו תקינים, אנחנו צריכים לבצע בדק בית לפני שאנחנו רוכשים את הדירה. זוהי בדיקה מקיפה שסוקרת את כל ההיבטים השונים בדירה ובוחנת את התקינות שלהם.

בדק בית

תהליך הבנייה

ישנם לא מעט אנשים שרוכשים כיום דירות "על הנייר". אלו דירות שעדיין לא קיימות באופן פיזי, אך מוכר הדירה, שהוא קבלן או יזם, מתכנן לבנות אותן לאחר שיקבל את כל האישורים לכך. מסיבות מסוימות, רכישת דירה על הנייר עשויה להשתלם לשני הצדדים. תהליך הבנייה הוא תהליך ארוך, והוא כולל בניה של הדירות והתקנה של כל המערכות המדוברות והפרטים הדרושים לבית.

 

בדק בית במהלך הבנייה

אחד הדברים שמפחידים, בין היתר, משפחות שרוכשות דירה על הנייר, הוא כל עניין בדק הבית. מכיוון שהדירה נמצאת בתהליך בנייה, הם חוששים שלא ניתן יהיה לבצע בדק בית לפני המסירה שלה. המציאות היא שניתן לבצע בדיקה למערכות קיימות ולפרטים קיימים בדירה, אך מוטב לעשות זאת לאחר סיום שלב הבנייה ולפני המסירה.

 

מתי עוד ניתן לבצע את בדק הבית?

ניתן לבצע מתי שרוצים בדיקת בדק בית, בין אם מדובר על בדק בית בדרום או בכל מקום אחר בארץ. לרוב, השלב הנכון ביותר לבצע את הבדיקה הזאת הוא לפני שנכנסים לדירה, כאשר יש כבר התחייבויות מצד המוכר בנוגע לתקינות המערכות ולפרטים השונים שמרכיבים את הבית.

בדק בית

בדק בית לפני שהדירה נמסרת

גם אם רכשתם דירה שעדין נמצאת בתהליך הבנייה, אתם לא צריכים לחשוש מחוסר היכולת לביצוע בדק בית. תוכלו לעשות את בדק הבית לפני שהדירה נמסרת אליכם מהקבלן, וזה גם השלב המומלץ ביותר.

 

מדוע זה משמעותי?

ביצוע בדק בית לפני שהדירה נמסרת, גם אם בדיוק סיימו לבנות אותה, הוא דבר משמעותי. אם תמצאו ליקויים או פגמים לפני שאתם נכנסים לדירה, תוכלו לחייב את הקבלן או את היזם לבצע תיקון על חשבונו.

 

חשוב לדעת

אם מוכר הדירה מחליט לעשות לכם בעיות ולטעון שאין ליקויים, חשוב שתדעו שחוות הדעת שתקבלו בסופה של בדיקת בדק בית היא מסמך בעל תוקף משפטי. תוכלו להציג אותו במידת הצורך בבית המשפט.

בדק בית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים