פוקר 101: מדריך למתחילים ליסודות המשחק

ראיתם את אחד ממאות הסרטים ההוליוודיים בהם יש משחקי פוקר מותחים בלאס וגאס או כאלה שמתרחשים בברים אפלוליים – ואתם רוצים גם? זאת נקודת התחלה מצוינת! המשחק הזה בבסיסו יכול להיות מאוד פשוט, ובמדריך זה נעניק לכם את כל היסודות ההכרחיים שאתם צריכים לדעת עליהם לפני שאתם מתחילים בסיבוב הראשון.

 

איך מתנהל המשחק?

פוקר יתחיל בדרך כלל עם חפיסת קלפים סטנדרטית שכוללת בתוכה 52 קלפים. מספר השחקנים שמסביב לשולחן יכול להשתנות אך הוא יכלול בדרך כלל בין שניים ל-10 שחקנים. כל אחד מהם יקבל מספר קלפים שרק הוא יכול לראות, ועל השולחן יהיו מספר קלפים עם הפנים כלפי מעלה. המטרה שלכם היא להגיע אל דירוג היד הטוב ביותר האפשרי באמצעות שילוב של הקלפים שאתם אוחזים בהם לבין הקלפים שעל השולחן.

פוקר

דירוגי ידיים

אחד האלמנטים העיקריים במשחק הוא דירוג הידיים. לכל קלף יש ערך אחר ויחדיו הם מייצרים סדרות קלפים עם דירוגים שונים. ככל שהמספר גבוה יותר, או שמדובר בנסיך, מלך או אס- כך הערך עולה.  יכול להיות לכם זוג שהוא שני קלפים באותה דרגה, או שני זוגות שהם בעלי ערך גבוה יותר. אם יש לכם שלושה קלפים או ארבעה- היד שלכם חזקה יותר.

גם קלפים שמייצרים רצף הם חזקים- אם יש לכם ארבעה או חמישה היד שלכם מצוינת. אם מדובר בקלפים רצופים עם אותה הצורה זה אפילו טוב יותר. שילוב של אלה עם זוגות גם יכול לעזור לכם להגיע לדירוג גבוה. מבין הידיים החזקות ביותר תוכלו למצוא את ה"רויאל פלאש", מקרים בהם יש לכם את כל הקלפים מעשר ועד אס- באותו הצבע. כניסה לאתר הפוקר תדגים לכם רצפים וידיים נוספים ותלמד אתכם מה שווה יותר ומה שווה פחות.

 

סבב ההימורים

כפי שבטח כבר הבנתם, המשחק כולל שימוש בכסף, בז'יטונים או בכלי משחק אחרים שאתם יכולים לבחור. במהלך משחק פוקר יהיו סבבי הימורים מרובים, בהם שחקנים יחליטו האם הם רוצים להעלות את ההימור הראשוני, להשוות אותו או להתקפל ולצאת מהמשחק. את זה עושים בהתאם לקלפים שיש לכם ביד ולקריאה שלכם את השחקנים האחרים שבשולחן.

אתם יכולים לנסות להבין האם הם מעלים הימור כי באמת יש להם יד חזקה או שהם מבלפים וסתם מנסים להוציא שחקנים אחרים מהמשחק כדי לנצח מבלי שהיו להם קלפים טובים. בפוקר תשומת לב ליריבים שלכם היא קריטית, וחשוב לראות האם הם מביעים סימנים של עצבנות, היסוס וכדומה.

גם אתם צריכים לקבל החלטות כאלה- יכול להיות שיש לכם יד חזקה וכדאי שתמשיכו לשחק, אבל לפעמים כדי להישאר במשחק תצטרכו להיראות כאילו אתם בטוחים בקלפים שלכם, גם כשהמצב הוא הפוך. הכל עניין של איזון!

פוקר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים