3 מתכונים שכדאי לנסות על גריל גז

גריל גז הוא אחד המכשירים הכי מבוקשים בקרב חובבי הבשר. זאת בזכות איכויות הצלייה הגבוהות שלו,הסביבה הנקייה שהוא משאיר אחריו אחרי הבישול ומעל הכל – הנוחות שבו. בישול וצלייה על גריל גז הם חוויות קולינריות מדהימות במיוחד, משלב הצלייה ועד הרגע שבו האוכל נכנס אל הפה ומביא איתו שלל טעמים וארומות. במאמר זה הכנו לכם 3 מתכונים שכדאי לנסות על גריל גז. יאמי!

מה צולים על גריל גז?

רגע לפני שנציע לכם 3 מתכונים שכדאי לנסות על גריל גז, כדאי להבין שעל גריל גז אפשר לצלות הכל. זה יכול להיות בשר אדום, עוף או ירקות, ותוכלו לנסות את הצלייה עליו בשילוב תבלינים משתנים וטעימים.

3 מתכונים שכדאי לנסות על גריל גז

אי אפשר שלא להתחיל לדבר על 3 מתכונים שכדאי לנסות על גריל גז מהמתכון הבא –סטייק סינטה. הסטייק האהוב עם רמות השומן הנמוכות הוא הפייבוריט של רבים מאוהבי הבשר, ומתכון מעולה להכנה של קילו סינטה מורכב ממרינדה הכוללת כף חרדל, כף סילאן, רבע כוס יין אדום, חצי כף פלפל שחור.

ראשית יש לחרוץ על גבי הנתח חורים, שם נניח 8 שיני שום שלמות. לאחר מכן נמרח את המרינדה המעורבבת היטב על הנתח, וניתן לו לנוח ולהתבשל בה למשך כמה שעות במקרר. כחצי שעה לפני הצלייה יש להוציא את הנתח מקירור, לחמם את הגריל לטמפרטורה של 250 מעלות, לפזר מעט מלח מעל ולצלות את הנתח 5 דקות מכל צד.

לאחר מכן יש להנמיך את הגריל ולהעביר אותו למצב של צלייה עקיפה. כעת למשך חצי שעה תנו לנתח להתבשל עם מכסה סגור ותתחילו לפנטז על סטייק החלומות.

מי לא אוהב המבורגר?

מתכון מעולה נוסף הוא למאכל שכולנו אוהבים – המבורגר. בין אם בלחמניה ובין אם בצלחת, אין מי שלא אוהב את ההמבורגר שלו צלוי במידת עשייה נכונה, ובתוספת של צ'יפס נהדר בצד מתקבלת החגיגה המושלמת.

ערבבו חצי קילו אסאדו טחון עם חצי קילו צלעות בקר ו-100 גרם שומן כבש. הוסיפו 150 מל' מי סודה, מלח, פלפל שחור ושום כתוש – הכל לפי הטעם. צרו קציצות המבורגר עגולות וקררו במקרר לשעה לפחות.

לאחר מכן חממו את הגריל ל-200 מעלות צלייה ישירה, הניחו את ההמבורגר וכסו את המכסה למשך כ-4 דקות. לאחר מכן הפכו את ההמבורגר ל-4 דקות נוספות וקדימה – תתחילו לזלול!

ירקות על הגריל – וואו!

הכי קל והכי טעים. שפדו חתיכות של בצל, פלפל, עגבניה וקישוא. הכינו מרינדה משמן זית, שום כתוש, עלי טימין, מלח, פלפל שחור, פפריקה מתוקה וסילאן. מרחו את המרינדה על השיפודים והניחו על גריל גז מומלץ למשך דקות ספורות. עד כאן 3 מתכונים שכדאי לנסות על גריל גז, תהנו ובתאבון!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים