ככה מתחילים לעשות סדר בביטוחים

אתם יודעים מה מחיר הביטוח בו אתם מבוטחים? אם לא ידעתם לענות על התשובה, כדאי שתדעו שאתם ממש לא היחידים. מעל חמישים אחוז מהאוכלוסיה בישראל טוענת שאין לה מושג מה קורה עם תיק הביטוחים שלה. זו הסיבה בשלה משרד האוצר החליט להנגיש את המידע הביטוחי למבוטחים באמצעות אתר הר הביטוח. איך עושים סדר בתיק הביטוחים? יש דרך. ואתם צריכים להכיר אותה. 

 

צעד ראשון – איתור ביטוחים קיימים

כדי לערוך סדר בתיק הביטוחים צריכים קודם כל למפות את הנתונים, לבדוק אילו ביטוחים רשומים על שימכם ואילו לא. לכל אחד יש צרכים אישיים משלו. וכל אזרח יצטרך ביטוחים אחרים במענה לצרכים שלו. עדיין חשוב לבדוק שהביטוחים הנדרשים אכן קיימים והביטוחים הקיימים הם המשתלמים ביותר. לצורך כך עורכים רישום מדויק של הביטוחים הקיימים. ניתן לאתר את הביטוחים הקיימים בשני דרכים עיקריות:

 

אתר הר הביטוח

מדובר באתר ממשלתי באמצעותו ניתן לקבל את המידע הביטוחי הקיים כפי שהוא מופיע במערכות הממשלתיות. הדרך לקבלת הדו"ח המרכז את הנתונים היא פשוטה: עליכם להיכנס לאתר, להזין פרטים מזהים לאימות נתונים ולבחור בשירות חיפוש ביטוחים על שמי. הדו"ח המתקבל ירכז את הביטוחים המופיעים במערכת, אך הוא לא יכלול את כל פרטי הביטוח וכדי לקבל מידע קמת יותר מעמיק יהיה עליכם לפנות ישירות אל החברה המבטחת.

 

סוכן ביטוח

הדרך היעילה ביותר לביצוע בדיקת ביטוחים מקיפה היא באמצעות סוכן ביטוח. סוכנות הביטוח ארנפלד סוכנות לביטוח בע"מ מציעה שירות בדיקת ביטוחים מקיפה באמצעותה המבוטח מקבל מידע ביטוחי מקיף בתוספת המלצות לדרכי חיסכון יעילות.

כאשר הבדיקה נעשית על ידי סוכן ביטוח, היא תהיה מקיפה יותר מהדו"ח עצמו והיא תכלול יותר פרטים. הסוכן ידע לבדוק את נתוני הביטוחים הקיימים ביחס לנתוני הביטוח הקיימים בשוק ולהמליץ על שינויים לייעול בכדי להגדיל את רווחי המבוטח.

 

מה בודקים בערכית סדר בתיק הביטוחי

יש מספר דברים שחשוב לבדוק:

  • כיסוי ביטוחי – חשוב לבדוק על מה הביטוח הקיים. מפני מה הוא מבטח אתכם ומהן ההחרגות הקיימות בפוליסה? חשוב לוודא שהכיסוי הקיים עונה לצרכים האישיים שלכם.
  • גובה ההשתתפות העצמית – בדקו את גובה דמי ההשתתפות העצמית שתצטרכו לשלם בעת מימוש הביטוח.
  • מחיר הפרמיה החודשית – מחיר הביטוח החודשי הוא משמעותי. ניתן להוזיל את מחיר הפוליסה על ידי משא ומתן ועריכת השוואות מחירים.
  • ביטוחים כפולים –  חשוב לוודא שאין ביטוחים כפולים המפחיתים את כדאיות הביטוחים הקיימים.
  • ביטוחים לא רלוונטיים – יש מקרים בהם מבוטחים ממשיכים לשלם על ביטוח שהם כבר לא צריכים וחבל. זה יכול להיות ביטוח מבנה על דירה שכבר החליפה בעלות וכדומה.
  • מהם תנאי הפוליסה – חשוב לזכור לבדוק את כל תנאי הפוליסה ולבדוק את התאמתם לצרכים האישיים שלכם. לא יהיה נכון לבדוק רק נתון אחד.

סוכנות ביטוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים