איך לחלק נכון את התקציב של ועד הבית

חברים ועד הבית? דואגים לתקציב ועד הבית שלכם? לא יודעים איך לחלק נכון את תקציב ועד הבית? במאמר שלפניכם תלמדו כיצד לנהל נכון את התקציב.

תקציב ועד הבית – ניהול נכון

תקציב ועד הבית הוא המכשיר העיקרי איתו ועד הבית מנהל את הבניין המשותף. התקציב מורכב, כמו כל תקציב של משפחה או של עסק מהכנסות והוצאות. ככל תקציב, רב הנסתר על הגלוי. בצד ההכנסות, התקציב מורכב מהגביה החודשית מהדיירים, כפי שהיא נקבעת על ידי הדיירים עצמם באסיפה. ההכנסות אמורות להיות צפויות, מספר הדיירים כפול הסכום החודשי. בפועל, ועדים רבים נתקלים בקשיי גביה וכך לא בכל חודש נמצא הסכום הצפוי. במקרים רבים אף דיירים שלא שילמו תקופה ארוכה, למשל שוכרים , נעלמים ועוזבים את הדירה מבלי לשלם את החוב. מכאן שסכום ההכנסות, למרות שאמור להיות קבוע וידוע מראש, אין זה כך על פי רוב.  סכום התשלום החודשי אמור לכסות את ההוצאות השוטפות, אחזקת מעלית, נקיון, גינה וכדומה. אך גם כאן צפויות הפתעות. ההוצאות השוטפות ידועות, אך טעות נפוצה היא לחשב את התשלום החודשי לכל דייר, בדיוק על פי ההוצאות הידועות חלקי מספר הדיירים. אולם כמו בכל משפחה או בכל עסק, יש גם הוצאות בלתי צפויות.

חוזה

הוצאות בלתי צפויות בתקציב ועד הבית

בבניין משותף הוצאות בלתי צפויות הן גדולות בדרך כלל. הוצאות מסוג זה יכולות להיות למשל הכרזה של העיריה על בניין כמסוכן ומצריך שיפוצים מתאימים. נזק אחר הוא תביעה של אורח או של עובדת הניקיון בגלל החלקה במדרגות. גם הוצאה רגילה של איטום גג המתבצעת בדרך כלל בתקופות קבועות וידועות, עשויה להתנפח למימדים גדולים, במיוחד בבניינים ישנים.

כיצד לנהל בצורה הטובה ביותר את התקציב?

אם כך, כיצד לנהל נכון? קביעת הסכום החודשי לתשלום הדיירים צריך להתבצע כאשר לוקחים מעבר לתשלום השוטף לקבלנים הקבועים בבניין ולתשלומים הקבועים כגון חשמל, גם סכום נוסף חודשי המיועד להיות רשת בטחון למקרים של נזקים בלתי צפויים. בדומה לחיי העסק והמשפחה, כדאי ומומלץ לבטח את הבניין. ביטוח בניין שנתי צריך להיות חלק מהתקציב השנתי כך שיכסה עלויות על נזקים עתידיים בלתי צפויים, נזקי רכוש וגוף וכן ייתן רשת בטחון עבור הבניין והועד הפועל בו. התוספת החודשית של הביטוח תתחלק בין הדיירים ותהווה אחוז קטן אמנם מהתשלום החודשי, אך תהווה אחוז גדול של בטחון עבור הדיירים, במקרה של הוצאה גדולה בלתי צפויה. מעוניינים בביטוח בניין משותף? ביטוחי וועדים הינה חברה מובילה ובעלת מוניטין בתחום מציעה לועדי הבתים ייעוץ מקדים לסוגי הביטוח הנדרשים בהתאמה לצרכים הייחודיים של הבניין, תוך קבלת ערך מוסף באיכות השירות, בתמיכה והליווי המקצועי אשר יאפשר לנהל תקציב מדויק.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים