קורפוס קלוסום – מידע משמעותי

פגם מהסוג של קורפוס קלוסום עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים בגלל רשלנות רפואית של הצוות או הרופא. אם מצליחים להוכיח רשלנות רפואית מן הסוג הזה, ניתן אף להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי כספי הולם וראוי

קורפוס קלוסום, או בעברית כפיס המוח, הוא אזור במוח שתפקידו לחבר בין שתי ההמיספרות ולהעביר מידע ותקשורת. עם זאת, קיימים פגמים שעלולים להתרחש במהלך ההיריון ולגרום פגיעה בהתפתחות של קורפוס קלוסום.

בין אם הפגם הוא אי יצירה של קורפוס קלוסום או התפתחות תקינה של כפיס המוח אבל נסיגה שלו בשלב מאוחר יותר, התוצאה היא אזור מנוון ולא מתפקד שפוגע מהותית ומשמעותית באיכות החיים. בנסיבות כאלה, מאוד חשוב לבדוק אם מדובר על רשלנות רפואית. במידה ואכן קיים חשש לרשלנות רפואית, צריך להגיש תביעה באופן מסודר. במקרים אלו, המטרה היא הגשת תביעה לצורך קבלת פיצוי כספי שמחושב לפי היקף הנזק.

 

איך יודעים האם מדובר על רשלנות רפואית?

קודם כל, את המידע האמין על אבחון הפגם בהקשר של רשלנות רפואית אפשר לקבל באתר כגון https://www.df-law.co.il/קורפוס-קלוסום-פגום/ כדי לתאם פגישת התייעצות עם עורך דין מקצועי. אם מרכזים גם את המידע וגם את השירותים המשפטיים תחת קורת גג אחת, חוסכים זמן וטרחה.

 

מה צריך להוכיח על מנת לקבל פיצוי כספי בעקבות קורפוס קלוסום?

בטווח הבינוני והארוך, המשמעות היא שמרכזים את המשאבים במידע הרלוונטי ואף נעזרים בו על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של ההליך המשפטי – בלי לחרוג מהתקציב או לשלם שכר טרחה גבוה. בנוסף, במקרים של פגם קשה שלא ניתן לריפוי, צריך להשתמש בהליך המשפטי על מנת להראות את החשיבות של אבחון מוקדם וכדי לברר לגבי עילות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

איזה עילות אפשריות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

קיימות עילות אפשריות שונות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במקרה של פגם מסוג קורפוס קלוסום. על קצה המזלג, ניתן למשל להזכיר את הנסיבות של חוסר מדידה או כמובן מדידה לא נכונה. אלו מקרים מובהקים של סטייה מרמת הזהירות הסבירה, בעיקר אם זה לאחר מכן גורם לנזק שהיה יכול להימנע.

עוד עילה אפשרית להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בעקבות פגם מהסוג של קורפוס קלוסום באה לידי ביטוי בחישוב לא נכון של גיל ההיריון. אם לא מחשבים נכון את גיל ההיריון ולכן גם שוגים באבחון של קורפוס קלוסום לא תקין, זה מקים עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

בנוסף, קיימים מקרים של טיפול רשלני במטופלים שכבר מאובחנים עם קורפוס קלוסום ומצבים שבהם מבצעים בירור לא מספיק מקיף לגבי בעיות במוח או במערכות אחרות בגוף. אלו מקרים של רשלנות רפואית שמחייבים התייעצות עם רופא ואף יכולים לזכות בפיצוי כספי גבוה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים