מהם המקרים בהם ביטוח יופעל?

כל חודש אנו משלמים תשלומים גבוהים למגוון ביטוחים הן מרצון והן מתוך חובה במסגרת החוק. מתי נוכל להפעיל את הביטוח לטובתנו?

 

ההחלטה לפנות לבדיקת הר הביטוח היא החלטה חכמה אשר כדאי מאוד לבצע אותה כבר כעת אך בטח ובטח לאחר שעברתם מקרה אשר מצריך פיצוי כספי מהביטוח. לאחר שהייתם מעורבים במקרה כזה כדאי לברר אילו ביטוחים קיימים לזכותכם, כלומר שאתם משלמים עליהם, ולפנות לביטוח הרלוונטי מידית לקבלת הפיצוי שמגיע לכם.

 

תאונת דרכים

במסגרת החוק חובה על כל אדם אשר רוכש או נוהג ברכב לרכוש פוליסת ביטוח רכב. בעצם אסור לנהוג על רכב אם הוא לא מבוטח וזאת עבירה פלילית אשר יכולה להביא לפסילת רישיון ונקודות לרישום הנהג. בהמשך לכך במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, גם אם הייתם האשמים או מעורבים ללא אשמה בתאונה אתם זכאים להפעיל את הביטוח ולקבל פיצויים כספיים על נזקי גוף וגם על נזקים פיזיים לכלי הרכב בו נסעתם.

 

אבטלה וחלת

במסגרת התשלום החודשי הקבוע והמחייב לביטוח לאומי אתם ראשים להפעיל את הביטוח (הכוונה לביטוח לאומי) בשלב בו אתם הופכים למובטלים או לחילופין נמצאים בחלת מהעבודה. במקרים אלו ישנו פרק זמן אשר מגיע לכם להפעיל את ביטוח לאומי ולקבל כסף במקום השכר אותו הייתם מקבלים במידה והייתם עובדים. כמובן שגובה דמי האבטלה משתנה בהתאם להכנסות הקודמות שלכם לאורך זמן אחורה מרגע הפסקת העבודה.

 

פגיעה רפואית ונכות

עוד מקרה בו אתם צריכים להפעיל את הביטוח (שוב, הכוונה לביטוח לאומי) הוא מקרה בו נקבעו לכם במסגרת ועדה בביטוח הלאומי אחוזי נכות בעקבות תאונה או פגיעה רפואית. בכל מקרה מסוגים אלו אתם רשאים להפעיל את הביטוח הלאומי ובעצם לקבל קצבת נכות בהתאם לרמת הפגיעה הרפואית שלכם.

 

תאונת עבודה

בדומה לפגיעה הרפואית שציינו מקודם גם לתאונות עבודה מגיעים לכם פיצויים כספיים על ידי הפעלת הביטוח. במסגרת חוק אתם מבוטחים על תאונות עבודה אשר הכוונה לתאונות המתרחשות בדרך לעבודה או מהעבודה וכמובן גם במהלך העבודה. נוסף על מקרים אלו ניתן לקשר פגיעות רפואיות כגון התקפי לב גם כן לעבודה ולהכניס אותם תחת הקטגוריה של תאונות עבודה. הפעלת הביטוח במקרה של תאונת עבודה תזכה אתכם הן בפיצוי כספי על כל הזמן שנעדרתם מהעבודה בעקבות התאונה ובנוסף תוכלו לקבל פיצוי על אחוזי נכות שנגרמו לכם עקב התאונה.

 

הפעלת הביטוח תלויה כמובן במקרה שחוויתם והן בסוג הפוליסות אותן אתם מחזיקים. באופן כללי בכל תאונת דרכים או תאונת עבודה אתם זכאים להפעיל את הביטוח וגם במקרה בו קיבלתם אחוזי נכות בעקבות התאונה גם להפעיל את הביטוח הלאומי. הפעלת הביטוח מפצה אתכם גם במקרה של הפסקת עבודה בעקבות יציאה לחלת אם פיטורים.

 

ביטוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים