איך לחלץ מרכב תינוק לאחר תאונת דרכים

בדרך כלל אנו מודעים לעניין של חילוץ תינוק הנשכח בתוך רכב ופחות על חילוץ של תינוק בתאונת דרכים.

המאמר יסביר איך לחלץ תינוק מרכב לאחר התאונה.

 

מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

תאונות דרכים הפכו לצערנו ממזמן לעניין שבשגרה ומחייבות פעולות טכניות מידיות. במקרה בהם עושים תאונה חייבים לעצור את המכונית, לדומם את המנוע, להניח משולש אזהרה עד 20 מטר ממקום התאונה, להדליק וינקר אורות אזהרה ולהחליף פרטים עם הרכב הנוסף המעורב בתאונה. במקרים בהם יש אנשים נוספים ברכב או ברכבים האחרים שנפגעו, יש לצלצל מייד למד"א ולמשטרה ולתת להם מידע מדויק על המקרה. במידה והדבר מתאפשר ואתם לא נפגעתם, עליכם לסייע בעזרה ראשונה לנפגעים ולחלץ אותם בזהירות מהרכב כשיש חשש לאש או פיצוץ הרכב. הפינוי חייב להיות זהיר תוך שמירה על הראש והצוואר של הנפגע ואם יש כמה נפגעים יש לעשות את אותן פעולות תוך שמירה על תנוחתם. לאחר שהנפגעים נמצאים באזור בטוח יש להשכיבם על גבם ולפרוש את ידיהם ורגליהם, לבדוק שהם בהכרה ושהם נושמים על ידי קריאה קולית והקשבה לנשימה. במידה ואין להם דופק, יש להתחיל בפעולת החייאה תוך לחיצות על החזה בחלקו העליון בצורה מהירה.

 

כיצד לטפל בתינוק שנפגע בתאונת דרכים?

תינוק הנפגע בתאונת דרכים יוצא מהרכב ראשון בעת סכנה של התלקחות באופן זהיר תוך שמירה על ראשו וצווארו. את ההחייאה יש לבצע באמצעות עיסוי של שתי האצבעות על עצם החזה בעומק נמוך ובמהירות ולהקשיב לנשימתו.  במקרה של פגיעה מאש שפרצה ברכב בעקבות התאונה, יש לעטוף את התינוק בשמיכה ולחבוש עם פיסת בד את פצעיו. העזרה הראשונה היא קריטית לכל אדם ובפרט לתינוק ולכן חשוב לעבור קורס החייאה למקרה הצורך גם אם לא מעורבים בתאונה ויש בידיכם לסייע.

 

מה עושים כשמד"א מגיעים לזירת התאונה?

ברגע שמגן דוד אדום מגיעים לזירת התאונה יש לעדכן אותם באופן מפורט כיצד חולץ התינוק וכיצד טיפלתם בו עד להגעתם. היכן נפצע, מה עשיתם, האם ביצעתם הנשמה, כמה זמן היה מחוסר הכרה ועוד. כל מידע רלוונטי יסייע להציל את חיי התינוק.

 

האם חילוץ תינוק הנשכח ברכב נחשב לתאונה?

במקרים בהם תינוק נותר ברכב סגור ונעול יש מייד לפרוץ את הרכב, לחלץ אותו ולהעניק לו עזרה ראשונה. ישנם מקרים בהם מנפצים את השמשה של החלון על מנת לשלוף את התינוק במהירות מהרכב ועלולים להיפצע. בית המשפט קבע שהפציעה עקב חילוץ תינוק מהרכב אינה נחשבת לתאונת דרכים ולכן לא מגיע בגינה פיצוי לנפגע. זאת מכיוון שבית המשפט רואה את הנזק הגופני במקרה של תאונת דרכים רק כתוצאה משימוש ברכב מנועי לצורך תחבורה. כלומר, תאונה הקורית בעת הכניסה לרכב, ביציאה ממנו או בזמן הנהיגה, אך לא במקרה של רכב חונה.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים