הלוגו של קוקה קולה: חוות דעת

אני לא חושב שקיים מישהו על הפלנטה שלא נחשף ללוגו האייקוני של חברת המשקאות העולמית קוקה קולה. עד תחילת העשור השני של המאה ה21, קוקה קולה הייתה המותג המוביל בעולם וגלגלה הכנסות של עשרות מיליארדי דולרים בכל שנה, עד לכניסת חברות הטכנולוגיה (אפל, גוגל ואמזון) שעקפו אותה.

הלוגו של קוקה קולה הוא סימן ייחודי שניתן להבין אותו בכל מקום בעולם, והוא מזוהה עם תהליך הגלובליזיציה הסוחף את כל יושבי כדור הארץ. גם בכפרים הנידחים ביותר בעולם נוכל למצוא בקבוקי קולה אדומים לבנים, והמושג "קולה" הפך לשגור בכל פינה בעולם.

פחיות

מה הופך את הלוגו של קוקה קולה לכל כך ייחודי?

  1. צבעים

אדום = תשוקה, כוח, עוצמה, אהבה, אנרגיה

לבן= תמימות, טוהר, שלום, רוגע.

השילוב בין שני הצבעים המנוגדים האלה יוצר דיסוננס מעניין במוח – מפגש בין היצר החייתי, המיני והתשוקתי (המיוצג על ידי האדום) לבין הכמיהה לאיזון, רוגע שקט ושלווה (המיוצגת על ידי הלבן). קוקה קולה דרך הצבעים מצליחה לגשת לרצונות העמוקים ביותר שלנו כבני אדם ולייצג אותם באופן ויזואלי.

בנוסף, הצבעים אדום-לבן מתקשרים בתרבות המערבית לסנטה קלאוס, הסבא החביב מחג המולד. בשנת 1931 קוקה קולה הגדילו לעשות ואף שילבו בפרסומות שלהם את דמותו של סנטה קלאוס.

הרעיון של סנטה מקושר בתרבות האירופאית להגשמת חלומות ומשאלות, וקוקה קולה ידעו למנף את זה כך שגם הלוגו שלהם יוכל להגיד "אנחנו מגשימים חלומות".

  1. פונט

הלוגו של קוקה קולה הוא פשוט- הוא מורכב מטקסט וצבע בלבד. הטקסט כתוב בפונט זורם ומעוקל, שמסמל זרימה, פתיחות ואת הסדר הטבעי בטבע. אין בו כמעט פינות או זוויות חדות, והכתב כולו נעים לעין ומזמין.

 

  1. אוניברסליות

הלוגו של קוקה קולה, בגלל הפשטות שבו והזכירות הגבוהה שלו, יכול לעבוד בכל צבע, בכל גודל ובכל צורה. לא משנה כמה טרנספורמציות נעשה לו, הוא עדיין יהיה מובן וזכיר. הלוגו של קוקה קולה הפך להיות כל כך אוניברסלי כך שניתן להבין אותו בכל שפה, בכל מקום ובכל צורה.

  1. ניקיון

מומחים רבים בעולם העיצוב קבעו עובדה פשוטה: LESS IS MORE. או בעברית = מרוב עצים לא רואים את היער.

הלוגו של קוקה קולה מורכב מטקסט וצבע בלבד, אין בו איורים גרפיים או צורות הנדסיות מורכבות והדגש כולו הוא על הטקסט, הפונט והצבע. כך המסר העיקרי שמקבל הצרכן מהצפייה בלוגו הוא שם החברה שמתגלגל על הלשון, ויותר קל לו לזכור אותה. קוקה קולה משתמשת בפשטות העיצובית הזאת כדי להיצרב במוחם של הצרכנים יותר בקלות.

 

רוצים גם אתם עיצוב לוגו כמו של הגדולים?

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנטי Interload  מגיעים עם שנים של ניסיון בעיצוב גרפי וידע עשיר בעיצוב לוגו מותאם לעסק שלכם. הבחירה בInterload תבטיח לכם תוצאה איכותית ומקצועית, כך שהלוגו של העסק שלכם ימשוך את הקהל הנכון ביותר עבורכם. לפרטים נוספים, חפשו Interload בגוגל וצרו קשר עוד היום כדי לקבל עיצוב לוגו שמותאם בדיוק בשבילכם ☺

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים