שערוך בהסכמי גירושין – איך עושים זאת?

הליך גירושין עשוי לארוך זמן מה. לעיתים ישנם מצבים בהם בני הזוג מתגרשים באופן רשמי אך הסכם הגירושין שלהם נכתב תקופה ארוכה לאחר הגירושין. במקרים אלו יש צורך בביצוע שערוך השווי של הרכוש המשותף לבני הזוג. השערוך כולל את המיטלטלין ואת המקרקעין כאחד. מדובר כמובן בנכסי נדל"ן משותפים, רכבים ובמקרים מסוימים גם עסקים. מדובר בהליך לא פשוט עבור שני בני הזוג ומומלץ לבצע אותו בליווי של עורך דין מוסמך.

 

איך מתבצע שערוך בהסכמי גירושין?

בני הזוג יכולים לקבוע מראש בתוך הסכם הגירושין את אופן השערוך שצפוי להתבצע בעתיד. הכוונה היא לציין האם הם מסכימים על הסתייעות בשירותיו של שמאי אחד או בכמה שמאים (אחד עבור כל צד) וכדומה. רק לאחר שיתבצע השערוך, בני הזוג צריכים להסכים בסופו של דבר על הערכה כללית שתאפשר להם לבצע את החלוקה של הרכוש המשותף.

 

חשוב לערוך שערוך בליווי של עורך דין מומחה

הליך הגירושין במקרים רבים הינו מייגע. מדובר בתהליך שמצריך סבלנות רבה ולא מעט וויתורים. כל שלב שנכלל בהליך זה יכול להביא לריבים ולחילוקי דעות. כשמדובר בשלב השערוך, יש סיכוי גבוה להופעתם של חילוקי דעות בנושאים שונים וחשוב שיהיה בעל מקצוע בסביבה, למשל, ניתן להיעזר בשירותיה של עו"ד הלנה שמחי שמתמחה בהסכמי גירושין.

השערוך קובע בסופו של דבר את החלוקה הסופית של הרכוש שעתידה להתבצע בסופו של דבר בין הצדדים. חשוב מאוד לקיים את השערוך בליווי של עורך דין מומחה מכיוון שעורך הדין יודע את התחום על בוריו ויכול לסייע לזוג להגיע להחלטות מושכלות. זוג שבוחר לבצע את השערוך ללא ליווי של עורך דין יכול לגלות בסופו של דבר כי נעשו החלטות שגויות שאינן תואמות למצבם הכלכלי הנוכחי והדבר עשוי ללוות אותם לשנים ארוכות לאחר סיום התהליך.

 

איך אפשר לדעת שבחרתם בעורך דין מקצועי ואמין?

כשמדובר בשערוך בהסכמי גירושין, חשוב לבדוק מראש שבחרתם בעורך דין מקצועי ואמין. שמעתם המלצה על עורך דין מחברים? הגעתם אליו דרך האינטרנט או מכל דרך אחרת? כדאי שתבדקו היטב שמדובר בעורך דין שמתמחה בעבודה ושאפשר לסמוך עליו. רוצים לדעת איך לעשות זאת? כעת נביא בפניכם כמה דרכים שיאפשרו לכם לדעת שבחרתם בעורך דין הטוב ביותר עבורכם:

  1. תבדקו את הביקורות שנכתבו עליו בגוגל

חשוב לבדוק מהן הביקורות שנכתבו על עורך הדין בגוגל. לקוחות מרוצים משאירים פידבק חיובי, בזמן שלקוחות פחות מרוצים, משאירים ביקורת שלילית שתרחיק אתכם מעורכי דין שאינם אמינים.

  1. תבדקו את ההיסטוריה שלו

מומלץ לבדוק את התיקים הקודמים שבהם השתתף עורך הדין ולראות האם הוא זכה בתיקים אלו. כך תוכלו לראות את רמת הרצינות שלו ועל הדרך לבדוק גם את המוניטין שלו בתחום.

בחור ובחורה בגירושין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים