איך להתכונן לטיפול שורש קשה?

במהלך החיים פוקדים אותנו מצבים רפואיים שדורשים טיפול מידי, וטיפול שורש זה אחד מהם. טיפול שורש נצרך במצב בו השורש והעלה של השן מזוהמות או מודלקות ויש צורך להסיר רקמות מודלקות, לנקות את האזור להציב חומר חדש שימלא את החסר. את ההליך הזה רק רופא מוסמך יכול לבצע, אבל המטופל צריך להתכונן לטיפול  לא פחות מאשר הרופא עצמו. אז איך מתכוננים לטיפול שורש? הכל בכתבה הבאה.

 

צילום אצל רופא השיניים

הצעד הראשוני שי שלעשות הוא להגיע לרופא שיניים לבדיקות קבועות כדי לבדוק את מצב השיניים שלכם ולא להגיע למצב קשה. בכל בדיקה שגרתית הרופא יעשה צילום ויבדוק האם יש צורך בסתימה, טיפול שורש או עקירה. במדיה והוחלט על טיפול שורש, אם הרופא ראה שזיהום חדר אל שורש השן, אתם תצטרכו להגיע שוב כדי לבצע את הטיפול וכך לשמור על הפה שלכם מפני זיהומים קשים יותר.

 

האם צריך להימנע מאכילה לפני?

לפני טיפול השורש לא צריך להימנע מאכילה באופן מובהק, אבל מומלץ שכן. בכל אופן עדיף לא לאכול ארוחה כבדה מדי. בנוסף, מומלץ להגיע מוכנים מבחינה נפשית – נסו לישון טוב, להגיע רגועים ולהיעזר בסבלנות כי ייתכן שזה ייקח זמן. חשוב שתשחררו כל פחד שיש לכם מהטיפול כי אז אתם תקשו על הרופא לבצע את מלאכתו.

 

התכוננות לימים שאחרי הטיפול שורש

ההתכוננות העיקרית צריכה להיות לימים שאחרי טיפול השורש, כי ייתכן שלא תוכלו כל כך לתפקד. הטיפול עצמו נעשה בהרדמה לכן והא לא כואב, אבל כשזו מתפוגגת מתחילים לחוש בכאבים של ההירפאות של האזור. כדאי לכם להיעדר מהעבודה לכמה ימין, לנוח ולאפשר לעצמכם להתאושש. כמו כן, אולי כדאי לרכוש מראש משככי כאבים מתאימים – למי שכאב ממש מקשה עליו.

 

התכוננות כלכלית

טיפול שור שהוא גם הוצאה כלכלית לא קטנה – מ500 שלקים עד מעל אלף שקלים, ויש אנשים שזה סכום לא מועט עבורם. כדאי לדעת מראש שייתכן שתהיה הוצאה כדו, ואולי להפחית בהוצאות אחרות באותו חודש. חשוב לנו לציין שאם קשה לכם לשלם את הסכום אסור לכם לדחות את זה בגלל התשלום, כי המצב הבריאותי של השן עלול להתדרדר אם לא תטפלו בה, ואז זה ייעלה לכם אפילו יותר כסף. יכול להיות שיהי רופאים או קופות חולים שיוכלו לבוא לקראתכם בנושא, כדאי לכם לשאול.

 

לסיכום

טיפול שורש הוא אקט רפואי די מורכב, אבל אין כל סיבה לחשוש ממנו, אלא רק לפעול על פי ההוראות – ללכת לבדיקות שגרתיות אצל רופא שיניים, להימנע מארוחה כבדה מראש, להגיע רגועים ולהתכונן כלכלית להוצאה. כמו כן חשוב לדעת שהימים אחרי טיפול השורש הם מעט מאתגרים, אך אנו סומכים עליכם שתדעו להתמודד ולאפשר לעצמכם לנוח.

פה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים