איך לבחור אוכל לחתולים נכון

חתול זו היה מדהימה ואינטליגנטית, הם מרעיפים אהבה בצורה המיוחדת שלהם והופכים את החיים ליותר כיפים ומהנים כשהם לצידנו. מזון חתולים הוא מרכיב עיקרי בשמירה על בריאותם ואנו חייבים לדעת שביצענו את הבחירה הנכונה, כזו שתתאים להם ותענה כל הצרכים התזונתיים שלהם. בכדי לבחור את המזון הטוב ביותר עבורם צריך להבין למה הם זקוקים בעצם וליצור איזון בין מרכיבי המזון השונים, במאמר זה נלמד כדי לבחור את המזון הטוב ביותר עבור החתול שלנו.

 

אז מהם המרכיבים שחשוב שיהיו באוכל החתול שלנו?

כיון שבטבע החתול צד את המזון שלו הוא רגיל לצרוך בעיקר בשר, לכן אוכל לחתולים מומלץ יהיה מזון עם  חלבון שהוא מקור אנרגיה עיקרי עבור ורצוי שהמרכיב הראשון יהיה חלבון מן החי כמו בשר או דג. רצוי להימנע ממזון שהרכיב העיקרי שלהם הוא צמחי או תוצר לוואי של בשר. החתול לא זקוק ליותר מדי פחמימות ויצטרך כמות ממוצעת של שומנים, חשוב לציין כי חתולים לא בנויים להיות צמחוניים.

 

מהם סוגי האוכל העיקריים עבור החתול?

מזון חתולים מחולק לשני תחומים, מזון יבש ומזון רטוב, המזון היבש מהווה מזון הבסיס ומכיל תערובות של כל צרכי החתול למעט מים. חברות שונות משקיעות המון בכדי לפתח את תחום המזון שיכיל את כל הערכים התזונתיים להם זקוק החתול ושיהיה איכותי טעים ומזין. את המזון היבש רצוי לשלב עם המזון הרטוב כיוון שהם אינם מרבים בשתייה במהלך היום המזון הרטוב מספק להם את הנוזלים שהם זקוקים לו, חשוב להתאים את מזון החתול לגיל החתול כך שאוכל גורים לא יתאים לחתול בוגר וההפך.

 

לסיכום, אילו קטגוריות מזון קיימות בתחום המזון?

קטגוריות מזון החתולים מתחלקת ל-3 עיקריות העוזרות לנו להבין את רמתו ואיכותו ולא מעט מהפעמים גם משליכות על מחיר המזון, את מזון החתולים ניתן לרכוש בכל חנות אוכל לחיות.

הקטגוריה הראשונה היא-אולטרה פרימיום Ultra premium: קטגוריה זו נחשבת לקטגוריה עם רמת המזון הגבוה ביותר והיא מכילה מרכיבים מבשר אמיתי באיכות גבוה ובאחוזים גדולים יותר. הדגש במזון זה הוא מזון המספק מקור חלבון איכותי מן החי וישולבו בו מרכיבים שלא עברו ומכילים חומרי גלם טריים. במזון זה נמצא נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, חומצות שומן חיוניות ומרכיבים תזונתיים נוספים.

הקטגוריה השנייה היא- סופר פרימיום SUPER premium: מדובר בקטגוריה נפוצה ופופולרית ששמה דגש על כמות החלבון והשומנים באוכל, בדרך כלל לא נמצא בה תוצרי לוואי מן החי ויהיו בה בשר אמיתי ואיכותי. מרבית בעלי החתולים רוכשים את המזון הזה וטווח המחירים הוא רחב מאוד כאשר ישנם הבדלים גדולים בין המוצרים והמתכונים השונים שמספקות חברות המזון השונות.

קטגוריה נוספת היא הפרימיום Premium: את המזון הזה מעניקים יותר לחתולי חצר ורחוב שאינם חיים בבית עם בעלים ומורכב מרכיבים שונים ותעשיות שונות, הוא מספק את הרמה הבסיסית ביותר שנחוצה לחתול.

מזון חתולים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים