שתי מיטות יחיד או מיטת קומותיים אחת?

הורים לילדים באותו גיל? רוצים לנצל את החלל? מנסים לתת לילדיכם את המקסימום בדאגה למקום לכל אחד בחדר? אחד הדיונים הנפוצים ביותר בין זוגות

הורים הוא האם להכניס 2 ילידם לאותו החדר, ואם כן – 2 מיטות בחדר? מיטת קומתיים? מה החסרונות ומה היתרונות? כל הפרטים, מיד, פה, למטה.

 

2 מיטות, חדר אחד

כאשר יש 2 ילדים בני אותו הגיל באותו הבית, זה מזמין גדילה משותפת, חברות בתוך המשפחה, חיזוק עיקרון האחווה והחברות ועוד המון היבטים חיוביים. מצד שני, כאשר צריך לחסוך במקום, ועל 2 הילדים לחלוק את אותו החדר, יכולים להיווצר חיכוכים, מריבות, וקרבות על מקום.

 

  • חסרונות

כאשר מכניסים 2 מיטות לאותו החדר, לפי כל היבט אנתרופולוגי, נוצרת חלוקה ברורה מאוד בטריטוריה. בהמשך לחלוקת הטריטוריה, כמו שהמציאות מוכיחה לנו פעם אחר פעם, נוצרים חיכוכים ומריבות סביב החלוקה. כל מיטה בפני עצמה תופסת הרבה מקום בחדר כך שנשאר מעט מאוד חלל לחלוקה. אמנם אפשר להשתמש בלק התחתון של המיטות לחלוקה, אבל העובדה היא ברורה – מעט מקום יוצר וויכוחים.

 

  • יתרונות

במידה והחדר מספיק גדול, מיטה לכל ילד יכולה להיות דרך נפלאה ליצור תיחום וגבולות ברורים בין הילדים. כשיש מספיק חלל, כל ילד יכול להשתמש במקום הפנוי שיש וליצור פינה משלו, ובשטח הנוסף הפנוי אפשר ליצור פינות משחק משותפות, שולחנות למידה, פינת יצירה ועוד.

 

קומותיים לשניים

כל עוד הם דומים בגודל ובקצב הגדילה, האפשרות הדו קומית  מציעה סטייל, גיוון, אינטימיות ושיתופיות בין האחים והאחיות החולקים את המבנה. מיטות קומותיים בכלל,  ומיטות קומותיים מעוצבות בפרט מציאות נגיעה עיצובית ייחודית והשראה לילדים.

 

  • חסרונות

מאחר והגודל אחיד, במידה ואחד הילדים גדל בקצב מהיר יותר או שיש פער גילאים משמעותי, עד מהרה מיטת קומתיים יכולה להפוך להוצאה כלכלית מיותרת מאחר ויש בכלל צורת בשתי מיטות נפרדות לילדים.

 

  • יתרונות

מיטת קומתיים יכולה לאפשר לאחים והאחיות לפתח קשר אינטימי. פתאום, אין מרחק של חדר אחד בין השני והשיחות נהפכות לקרובות יותר, שקטות יותר ומוגדרות יותר בתחום שבין אח אחד למשנהו. בנוסף, מיטת קומתיים מעוצבת מציעה גוון ייחודי לחדר. בהתאם לסגנון העיצוב שלה ניתן לעצב את שאר החדר ולתת לאחים תחושת יחד ותושת פרטיות במידה וירגישו צורך בכך.

 

אז מה הבחירה

לאחר ילדות מגוונת, אשר נעה בין חדרי שינה רבים של חברים וחברות, רושם המערכת הוא ברור – מיטות קומותיים מעוצבות מאפשרות דינמיות בסידור החדר. מיטת קומותיים שבה התחתונה מתקפלת יכולה ליצור נישה נוספת ופותחת חלל נוסך לשימוש בחדר. מיטה עם תאי אחסון בצדדיה יכולה להוריד מעומס הפריטים בחדר ולשרת את בני הבית בצרכי האחסון שלהם. הכי חשוב לוודא שהבחירה היא הנכונה ביותר לגב הילדים.

 

חדר שינה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים