תהליך הגיור -כל השלבים , כמה זמן לוקח להתגייר בארץ

תהליך גיור הוא תהליך אישי ורוחני המתבצע במספר שלבים. במאמר הבא נציג לכם את כל השלבים לתהליך גיור, כולל הזמן המשוער לסיומו.

תהליך גיור – כל השלבים

תהליך גיור הוא תהליך אותו עוברים מועמדים אשר לרוב יהדותם מוטלת בספק, כמו גם עולים חדשים. משום כך, יש לעבור תהליך גיור המאושר ע"י מדינת ישראל. ע"פ החוק של הרבנות הראשית לישראל, תהליך גיור חייב להתבצע בשלבים, בשל הרגישות הכרוכה בהליך המורכב והרוחני. אם אתם עתידים לעבור את התהליך, להלן כל השלבים של תהליך גיור בישראל, כולל כמה זמן הוא לוקח. יש לקחת בחשבון כי מדובר בהליך פרטני, אולם לרוב הוא אורך עד כשנה.

רב

  • תיאום ציפיות – בשלב הראשון תוזמנו בתור מועמדים לגיור לראיון אישי, המתבצע מול דיין אשר ילווה אתכם בהליך. במהלך הפגישה תוכלו לקבל רקע כללי על הליך הגיור, אולם מטרתו הראשונית היא למעשה להכיר אתכם ואת הרקע האישי שלכם. כל מועמד/ת לגיור מגיע עם רקע אחר בכל הקשור לידע במסורת היהודית, ולכן בפגישה זו יוכל הדיין להכיר אתכם לעומק ואתם מצדכם תוכלו לשאול שאלות בנוגע להליך.
  • חתימה על מסמך משפטי – בתום הפגישה הראשונה, תצטרכו לחתום על מסמך משפטי הנועד להבטיח כי אתם מודעים לחלוטין לתהליך וכי לא מתבצע "הונאת הגר". במידה ומדובר בקטינים, על ההורה לחתום על תהליך הגיור, כך ע"פ החוק במדינת ישראל. במידה והמועמד/ת יתומים, אישור לתהליך הגיור יינתן במעמד בית המשפט לענייני משפחה אשר הוא הסמכות הבלעדית לחתימה על מסמך אישור גיור.
  • הרשמה לקורס ופתיחת תיק – בעמי אולפני גיור תוכלו להירשם לקורס פרטני או קבוצתי, בהתאם לרצונכם. לאחר כשלושה חודשים לערך, יש לפתוח תיק גיור בבית הדין לצורך פתיחת תיק גיור, ולאחר פרק זמן העומד של 8-10 חודשיים בהם תלמדו לעומק את רזי היהודית הכוללים הלכות וכן קיום מצוות ומסורת ישראל, תוכלו לגשת לשלב הבא – כתיבת מכתב לבית הדין והגעה למבחן המסכם ודיון בעניינכם.
  • הגשת מכתב אישי לבית הדין – לקראת המבחן תידרשו לכתוב מכתב לבית הדין, בו מפורט הרקע האישי שלכם, ומהו המקום של היהודית בחייכם. מדובר במכתב הנועד לצורך התרשמות של בית הדין והיכרות עמכם, ולאחר העברת המכתב יתכנס בית הדין בהרכב של שלושה דיינים לצורך הפנייה להמשך תהליך הגיור או שמא תהליך קבלת מצוות וכן טבילה במקווה. בעבור גברים אשר לא עברו ברית מילה, יש לעשות זאת במסגרת האחראיות האישית שלכם והמסירות להליך.
  • תעודת גיור – לאחר סיום התהליך המוכר ע"י המדינה, תקבלו תעודת גיור וכן מסמך מעשה בית דין. לאחריה, תוכלו לקבל ליווי אישי מדיינים אשר ילוו אתכם לכל שאלה או פנייה.
תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים