שולחן עבודה עץ או זכוכית: יצאנו לבדוק

שולחן העבודה הוא המקום המרכזי במשרד, במהלך יום העבודה נמצא את עצמנו יושבים שעות מולו ולכם חשוב שהוא יהיה נוח אך בכל זאת לא יפריע לעיצוב וישתלב עם האווירה של המשרד. החומרים הנפוצים ביותר מהם בנויים שולחנות העבודה הם עץ וזכוכית. לכן השאלה המתבקשת היא כיצד לבחור? אז איך נדע מה החומר הנכון והטוב ביותר עבורנו?

 

ישנם כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת שולחן העבודה

נראות

כמו שכבר ציינו שולחן העבודה הוא הרהיט המרכזי במשרד ולכן חשוב שהוא ישלב בעיצוב. עיצוב חדר העבודה חשוב מאוד לעובד כיוון שיש לו משמעות רבה על התפקוד שלנו, הרבה יותר נוח ונעים לעבוד בחדר נקי ומסודר בעל רהיטים נוחים שמעוצבים בקווים נקיים. תנאים אלו משפיעים על התפוקה שהעובד ייצר, אדם שעובד בסביבה לא אסתטית יתקשה להתרכז ודעתו תוסח בקלות.

 

פרקטיקה

שולחן עבודה חייב להיות פרקטי ומתאים לסוג העבודה, לדוגמא אדם שעובד מול מחשב ועזרים אלקטרונים נוספים יצטרך שולחן בעל נקודות חשמל ותקשורת שיסייעו לו לסדר על שולחן העבודה את כל העזרים האלקטורנים. אדם שבעבודתו נעזר בהרבה קלסרים ספרים וחוברות יצטרך תאי אחסון בתוך השולחן או מעליו כמו כוורות שם יוכל לארגן את כל חפציו בצורה שלא תהיה גלויה לעיין ומבולגנת ותהיה עלולה להסיח את תשומת ליבו בעת העבודה. לכן שולחן שעשוי כולו מזכוכית לרוב לא יכיל תאי אחסון וזהו חיסרון גדול.

 

איכות

החומר ממנו עשוי השולחן משפיע על איכותו ולכן חשוב כי השימוש בחומרי הגלם בין אם זה זכוכית או עץ יהיו חומרי גלם איכותיים. שולחנות העשויים מעץ בין אם מדובר בעץ מלא (עץ שמורכב מחתיכות קטנות של עץ גרוס שחוברו יחד בצפיפות גבוה) או עץ גושני (עץ שעשוי מחתיכות עץ גדולות ושלמות שחוברו יחד) חשוב שהעץ יהיה איכותי חזק ויציב. שולחנות שעשויים מזכוכית יהיו עשויים מזכוכית מחוסמת שתפקידה היא לא רק להיות חזקה אלא גם בטיחותית עבורך, במידה וזכוכית כזאת תישבר היא לא תתפרק לחתיכות חדות אלא לחתיכות שסביר להניח שלא יפצעו בקלות את האדם שיהיה בסביבה. חשוב כי חומרי הגלם יהיו איכותיים על מנת שלא ישחקו ויהרסו במהלך השנים. כעת שהבנו מה חשוב שיהיה בשולחן העבודה שלנו נבין מה הם החסרונות של חומרי הגלם עץ מול זכוכית.

 

זכוכית

אחת החסרונות של הזכוכית היא שקיפות כאשר נשב במשרד כאשר חומר העבודה פרוס על השולחן בעת שהשולחן עשוי מחומר שקוף דעתנו עלולה להיות מוסחת דבר שישפיע על התפוקה. ניתן לבחור זכוכית בעלת מראה אטום, אך זכוכית כזו עלולה לבוא על חשבון הסגנון העיצובי שבחרתם. חיסרון נוסף שיש לזכוכית היא סכנת התנפצות, למרות שישנם עזרים שמשתמשים בהם על מנת שהזכוכית תהיה עמידה יותר עדיין ישנה סכנה שהזכוכית תתנפץ והיא אינה יכולה להחזיק משקל כבד כמו שעץ יוכל להחזיק.

 

עץ

החיסרון העיקרי של העץ שהוא עלול להשחק במהלך השנים, דבר שיכול להיפתר דרך שימוש בעץ איכותי חזק ועמיד. ניתן למצוא עץ איכותי ועמיד בחנויות בעלות ניסיון וותק שמתעסקות בחומרי גלם איכותיים, אחת החנויות המובילות בניסיון שלהם ובשימוש בחומרי גלם איכותיים באמת היא uliwood רהיטים תוכלו להתרשם מאתר האינטרנט שלהם בכתובת  https://uliwood.co.il מכך ניתן להבין כי חומר הגלם בעל העדיפות הגבוה יותר לשולחן עבודה הוא שולחן מעץ, ואם בכל זאת אתם מעוניינים בזכוכית בשולחן העבודה שלכם ניתן לשלב בין החומרים וליהנות מהיתרונות של העץ ושל הזכוכית יחד.

שולחן עבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים